Mîine, la Carrefour Băneasa - Bucureşti, demarează campania de evenimente „Cunoaşte-ţi drepturile de consumator. Ia atitudine!”, acţiune organizată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cadrul proiectului Phare „Asistenţa în Întărirea Mişcării Consumatoriste din România”. Campania va sosi la Constanţa luni, la hipermarketul Carrefour. Campania îşi propune stimularea publicului larg în sensul cunoaşterii drepturilor sale în calitate de consumator şi aplicarea acestor drepturi în practica zilnică. Evenimentele care se vor desfăşura în cadrul acestei campanii facilitează comunicarea directă cu oameni de vîrste, venituri şi apartenenţă socială diferite, dar care au un numitor comun şi anume calitatea de consumator. „Metodologia de bază a acestor activităţi de comunicare directă în magazinele Carrefour constă într-un dialog iniţiat de promoteri cu cetăţenii care tocmai şi-au încheiat cumpărăturile şi se află încă la casă. Discuţia se poartă, în principiu, pe marginea tipurilor de produse cumpărate de către fiecare persoană abordată, în parte. Astfel cumpărătorii vor fi întrebaţi dacă verifică sau nu termenul de garanţie, dacă se uită pe eticheta produselor şi dacă ştiu să citească eticheta”, a declarat directorul coordonator adjunct al OPC Constanţa, Dionisie Culeţu. La sfîrşitul discuţiei, consumatorii primesc cadou o sacoşă, diferite materiale promoţionale şi patru tipuri de broşuri legate de drepturile consumatorului. Broşurile au fost realizate în cadrul proiectului, într-un limbaj accesibil şi prezintă informaţii esenţiale privind drepturile generale ale consumatorilor, practicile comerciale incorecte, clauzele abuzive din contracte, serviciile financiare, contractele de credit etc..