Curier pre-electoral

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Curier pre-electoral

Politică 01 Octombrie 2009 / 00:00 372 accesări

Doi din cei cinci judecători pentru BEC au avut probleme cu legea

Cinci judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) au fost desemnaţi, ieri, prin tragere la sorţi, pentru a face parte din Biroul Electoral Central (BEC), aceştia fiind Hermina Ana Iancu de la Secţia penală, Gheorghiţa Luţac, de la Secţia de contencios administrativ şi fiscal, Georgeta Teodorescu şi Maria Olaru, de la Secţia comercială, şi Dănuţ Cornoiu, de la Secţia civilă. Unul dintre judecătorii desemnaţi, Maura Olaru, a mai făcut parte din BEC pentru alegerile Parlamentului European din 2007. Pe de altă parte, judecătorul Dănuţ Cornoiu a fost la un pas de exluderea din magistratură în urmă cu patru ani. La sfîrşitul lunii noiembrie 2005, DNA a declanşat verificări sub aspectul comiterii vreunei infracţiuni prevăzute de Legea nr. 78/2000 privind fapte de corupţie, legat de modul în care părinţii ministrului Justiţiei au obţinut apartamentul în care locuiesc, într-un imobil din sectorul 2 al Capitalei. În martie 2006, judecătorul Dănuţ Cornoiu - şeful secţiei civile a instanţei supreme - a fost exclus din magistratură de către Consiliul Superior al Magistraturii, el continuîndu-şi atribuţiile la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Însă, în noiembrie 2006, instanţa supremă a decis ca judecătorul să rămînă în magistatură, înlocuind sancţiunea excluderii cu diminuarea indemnizaţiei de încadrare brută lunară cu 15 la sută pentru o perioadă de trei luni. În termen de 24 de ore urmează să fie desemnat preşedintele BEC dintre cei cinci judecători desemnaţi ieri. De asemenea, pînă în 2 octombrie, componenţa BEC trebuie completată cu preşedintele şi vicepreşedintele Autorităţii Electorale Permanente şi cu cîte un reprezentant al fiecărui partid parlamentar. Pînă la 1 noiembrie, BEC trebuie completat cu reprezentanţii formaţiunilor politice care nu sînt reprezentate în Parlament şi care au propus candidaţi pentru prezidenţiale.

Demersuri pentru achiziţionarea softului pentru prezidenţiale

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a demarat procedurile în vederea atribuirii contractului de achiziţii avînd ca obiect „realizarea sistemului de proceduri şi instrumente software de prelucrare a datelor şi editarea de rapoarte necesare centralizării rezultatelor votării pentru alegerea Preşedintelui României”. „Avînd în vedere Hotărîrea de Guvern nr. 1046/23.09.2009 prin care se prevede că achiziţionarea se va face prin negocierea fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, AEP a transmis invitaţii către operatorii economici. Data limită de depunere a candidaturii de preselecţie este de 08.10.2009, ora 10,00 la sediul AEP, urmînd ca, începînd cu ora 10,30, să aibă loc evaluarea candidaturilor”, se arată într-un comunicat al AEP. În conformitate cu Legea nr. 370/2004 pentru alegerea preşedintelui României, articolul 28, aliniat 5, AEP asigură achiziţionarea programelor de calculator pentru centralizarea rezultatelor votării şi serviciile de asistenţă tehnică necesare 24 de ore din 24 pe parcursul centralizării rezultatelor în cele 41 de locaţii judeţene, cele şase sectoare ale municipiului Bucureşti, biroul electoral pentru secţiile de votare din străinătate şi pentru Biroul Electoral Central.

AEP va verifica listele de la europarlamentare pînă la prezidenţiale

AEP estimează că va putea face publice rezultatele finale ale verificării listelor electorale de la alegerile europarlamentare înainte de alegerile prezidenţiale din 22 noiembrie, se arată într-un comunicat remis de Autoritate. În documentul citat se menţionează că AEP a încheiat contractul cu operatorul economic în vederea verificării şi arhivării listelor electorale de la alegerile europarlamentare din 7 iunie în data de 23 septembrie şi că încheierea contractului la această dată a fost impusă de termenele mari prevăzute de legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice. De asemenea, AEP arată că termenele prevăzute în planul de proiect au ţinut cont atît de numărul foarte mare de înregistrări ce trebuie procesate cît şi de „impedimentele impuse de operaţiile de digitizare a datelor de pe listele electorale suplimentare care au fost completate manual”. AEP reaminteşte că termenul de verificare a listelor electorale este, potrivit prevederilor legale, de şase luni de la primirea acestora, precizînd că rezultatele verificărilor vor fi făcute publice, iar toate mijloacele de probă deţinute vor fi înaintate organelor competente.



12