Curse nautice şi vînătoare cu şoimi... pasiuni de şeic

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Class-1... o competiţie de elită

Curse nautice şi vînătoare cu şoimi... pasiuni de şeic

Sport 29 Martie 2007 / 00:00 770 accesări

Qatar... un loc pitoresc. Deşert şi petrol... cît vezi cu o ochii! Probabil că sînt multe de spus despre emiratul situat în peninsula de la Golful Persic, dar nu sîntem la lecţia de geografie... Un singur amănunt: 31.397 dolari venit pe cap de locuitor! Şi cînd nu ai probleme... ţi le faci singur! Iar una din problemele cu care îşi bat capul qatarezii sînt sporturile nautice, care au cunoscut un avînt deosebit odată cu implicarea Şeicului Hassan bin Jabor Al-Thani (familia Al-Thani conduce emiratul Qatar de la 1800). Preşedinte al International Offshore Team Association, principal promotor al Campionatului Mondial Class-1, Şeicul de 39 de ani cu splendide pasiuni (vînătoare cu şoimi, creşterea cămilelor şi pescuit) este şi pilotul echipei Qatar 96, pe care a înfiinţat-o în 2003. Alături de copilotul Matteo Nicolini (prezent duminică la Constanţa pentru a prefaţa etapa constănţeană din circuitul Class-1, organizată pe Lacul Siutghiol în perioada 31 august - 2 septembrie), Şeicul Hassan a devenit primul qatarez cîştigător în Class-1 (Oslo 2004) şi... campion european în 2005! Începînd de anul trecut, echipa Qatar are înscrise în competiţia-regină a sporturilor nautice două ambarcaţiuni, beneficiind de un buget-record de 5 milioane de euro oferit de Guvernul din Qatar, Doha Bank şi Diplomatic Club. Iată şi caracteristicile principale ale ambarcaţiunii Qatar 96, care va fi prezentă la Constanţa în încercarea de a cîştiga în premieră Campionatul Mondial (anul trecut a ocupat abia locul cinci la general): 12,67 metri lungime, 3,75 m lăţime, 4.800 kilograme, şasiu tip catamaran şi două motoare Mercury Class-1 de 8 cilindri (consum 720 litri combustibil pe cursă).

„Sînteţi nebuni!”

Copilotul italian al Şeicului, Matteo Nicolini, participă la curse de 15 ani, este designer de ambarcaţiuni cu motor şi campion mondial Class-2 în 1997. Declarînd că echipa sa este mai pregătită ca oricînd să ia titlul mondial în acest sezon şi apreciind calitatea viitorului circuit de la Constanţa, simpaticul Matteo a istorisit şi un episod amuzant trăit alături de campionul mondial de Formula 1, Nigel Mansell: ”Nu am fost niciodată în Formula 1, dar am filmat odată un spot publicitar cu Mansell, pe atunci la McLaren. Englezul a testat barca şi a fost atît de încîntat, încît atunci cînd a ieşit din barcă, mi-a spus: Sînteţi nebuni! Auzi, noi nebuni!? Diferenţa dintre Formula 1 şi Class-1 este aceea că, în timp ce pămîntul rămîne neschimbat, apa se schimbă şi devine imprevizibilă în fiecare tur. Mai mult, senzaţia de viteză pe apă este dublă faţă de uscat!”



12