Direcţia Generală Afaceri Europene şi Relaţii Internaţionale din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) derulează, în parteneriat cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, un proiect pentru “Dezvoltarea capacităţii instituţionale a MAI în domeniul gestionării dosarelor europene, al transpunerii şi al aplicării acquis-ului comunitar”. Proiectul se adresează personalului din aparatul central al MAI, instituţiilor aflate în subordinea Ministerului, celor 42 de Instituţii ale Prefectului şi ataşaţilor de afaceri interne ai MAI din ambasadele statelor membre UE. Printre altele, prin implementarea proiectului se vor putea preveni şi soluţiona probleme generate de punerea în aplicare necorespunzătoare sau de nerespectarea acquis-ului comunitar de către autorităţile publice locale, prin instituirea unui sistem de lucru în reţea: „Sistemul de Soluţionare a Problemelor”. Sistemul va asigura interacţiunea dintre MAI, Instituţiile Prefectului, cetăţeni, companii, asociaţii etc. şi se va putea îmbunătăţi controlul de legalitate, exercitat de către prefecţi, asupra conformităţii cu acquis-ul comunitar a actelor normative elaborate de către autorităţile publice locale. (M.D.)