Primari de comune, secretari şi funcţionari publici cu atribuţii în domeniul gestiunii resurselor financiare participă, în perioada 21 - 24 februarie, la Adunarea generală a Asociaţiei Cumunelor din România (ACoR), discutând, printre altele, şi despre participarea Asociaţiei în perioada 17 - 20 noiembrie 2010 la Ciudad de México, la cel de-al III-lea Congres mondial al Autorităţilor Locale şi Municipalităţilor Unite (UCLG) - la care este membru Consiliul Comunelor şi Regiunilor din Europa, în perspectiva aderării directe a ACoR la această organizaţie mondială. Pe parcursul celor patru zile de dezbateri sunt prezentate şi proiecte cu finanţare nerambursabilă ale ACoR pentru anul 2010. Aleşii locali participă şi la un curs de pregătire, formare şi perfecţionare profesională, precum şi la un program de perfecţionare, în cazul funcţionarilor publici, cu durata de trei zile, având ca temă „Provocări şi oportunităţi pentru comunele din România, 2010 - 2012”.