„Dacă avem violenţă în şcoli, ministerul Educaţiei inventează o materie pentru ea”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Dacă avem violenţă în şcoli, ministerul Educaţiei inventează o materie pentru ea”

Eveniment 23 Mai 2008 / 00:00 744 accesări

Învăţământul românesc nu poate face faţă schimbărilor sociale cu care se confruntă România postdecembristă pentru că este învechit, a declarat, ieri, în cadrul unui seminar, prof. Eugen Palade, expert în politici educaţionale la Centrul Educaţia 2000+. Declaraţiile lui Eugen Palade au fost formulate pe baza studiilor efectuate în cadrul Centrului Educaţia 2000+, cu scopul combaterii fenomenului de violenţă în şcolile din România. Nu există, încă, politici educaţionale care să ţină cont de evoluţia socială şi de percepţia pe care o au copiii despre societatea contemporană, a mai spus Palade. În opinia sa, soluţiile autorităţilor la problema violenţei în şcoli nu au nicio şansă de reuşită, pentru că singurele măsuri care se iau cînd apare o situaţie dificilă sînt fie introducerea unei noi discipline în programa şcolară, fie apelul la regulamentul şcolar, cel care a fost, de altfel, încălcat. „Dacă avem violenţă în şcoli, ministerul Educaţiei inventează o materie pentru ea. Dacă elevii încalcă regulamentul şcolar, inspectoratele le reamintesc acestora de el. Învăţămîntul românesc se învîrte în cerc. Regulamentele şcolare ar trebui negociate cu elevii, care să participe activ la conducerea şcolii. Programele şcolare ar trebui să le lase timp elevilor să participe la activităţi care s-au demonstrat a fi eficace împotriva comportamentelor violente, cum ar fi jocul. În schimb, elevii români sînt obligaţi să petreacă tot timpul în activităţi monotone de predare-învăţare”, a comentat expertul Centrului Educaţia 2000+. El a mai subliniat că, deşi ţinta educaţiei româneşti o reprezintă, în prezent, rezultatele şcolare, un procent extrem de mic de elevi devin absolvenţi de studii superioare. “Ne aflăm într-un eşec total. Ar trebui să lucrăm la dezvoltarea competenţelor care transformă elevul absolvent în cetăţean, iar din acest punct de vedere schimbarea programei şcolare este fundamentală. Dar dacă aceasta se realizează, vom ajunge să ne confruntăm cu altă problemă, aceea că nu avem profesori pregătiţi”, a mai spus profesorul. Concluziile expertului în politici educaţionale au fost prezentate la seminarul intitulat “Şcoala spune NU violenţei!”, organizat de Fundaţia pentru o Societate Deschisă. Conform unor studii realizate de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, România se află pe primul loc între 37 de ţări din lume privind numărul de profesori care au raportat acte de violenţă ale elevilor în timpul orelor. În plus, 70% dintre tineri se tem să meargă la ore din cauza actelor de huligalism din şcoli, care, conform statisticilor, se petrec cel puţin o dată pe săptămînă. În clasamentul după numărul tinerilor cu această frică, în care figurează 37 de ţări din întreaga lume, România ocupă locul al doilea, după Ungaria.

Taguri articol


12