Dacă găsiţi mai ieftin în altă parte… ha ha!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Promoţiile-ţeapă, la control

Dacă găsiţi mai ieftin în altă parte… ha ha!

Eveniment 26 Octombrie 2013 / 00:00 1787 accesări

O INVESTIGAŢIE AMPLĂ „Dacă găsiţi mai ieftin în altă parte, vă plătim noi diferenţa!”. De câte ori aţi văzut anunţul în super şi hypermarketuri şi v-aţi întrebat dacă este sau nu pe bune? În teorie, este. În practică, nimeni nu îşi bate capul şi oricum, chiar dacă aţi încerca, şansele să găsiţi într-adevăr mai ieftin sunt minime. Şi nu pentru că retailerul în cauză practică cele mai mici preţuri din univers, ci pentru că obligă furnizorul să nu vândă mai ieftin la reţelele concurente. Practica ilegală a intrat şi în atenţia Consiliului Concurenţei (CC), care a demarat o anchetă la nivelul super şi hypermarketurilor. „Este o investigaţie amplă, pe care o vom finaliza în lunile următoare. Ce suspectăm acolo este că există o presiune a marilor lanţuri, care le cer furnizorilor să nu vândă produsele mai ieftin către competitorii lor, în aceste perioade de promoţie. Dacă asta se confirmă, este foarte posibil să aplicăm sancţiuni mari”, a declarat vineri preşedintele CC, Bogdan Chiriţoiu. Mai exact, amenzile aplicate ar putea ajunge la câteva zeci de milioane de euro, întrucât sunt calculate în funcţie de cifra de afaceri a vinovaţilor.

CARTELUL SE SPARGE CU AMENZI Cu câteva zile în urmă, Chiriţoiu punctase practicile în cauză la o conferinţă pe teme FMCG (fast moving consumer goods): „Sunt probleme în piaţă la înţelegerile dintre furnizori şi retaileri, unde unii sau alţii încearcă să controleze preţul. Poziţia noastră ortodoxă, care ştiu că produce multe temeri şi semne de întrebare, este că pe producător n-ar trebui să-l intereseze la ce preţ este comercializat produsul său odată ce l-a dat unui distribuitor. E treaba ăluia unde şi cu cât îl vinde”. Desigur, va fi greu pentru Concurenţă să spargă lanţul vicios. Pe de-o parte, producătorii îi presează pe retaileri să vândă ieftin astfel încât brandurile lor să nu fie percepute drept inaccesibile de către consumatori. Pe de altă parte, retailerii încearcă să fixeze preţurile, prin înţelegeri de cartel (exact cum a fost cazul la benzinării), pentru ca toată lumea să aibă o pâine de mâncat pe piaţa românească. „Din punctul nostru de vedere, vrem ca retailerii şi producătorii să se bată între ei ca chiorii, pentru ca preţurile să scadă”, mai spunea Chiriţoiu. Pentru ca lupta între marii jucători să înceapă, va fi nevoie însă de nişte amenzi serioase.

Taguri articol


12