Dacia, cea mai populară marcă în rîndul românilor

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Dacia, cea mai populară marcă în rîndul românilor

Economie 26 Iunie 2006 / 00:00 1698 accesări

Conform unui studiu realizat de Synovate, Dacia se afla pe locul întîi în topul notorietăţii mărcilor româneşti pe piaţa internă, cumulînd 39% din voturi, urmată de Arctic, cu 25%, şi de BCR, cu 20%. Serviciile financiare (BCR, BRD) sînt, în continuare, constante în topul mărcilor locale româneşti cu notorietate ridicată, în cadrul căruia se regăsesc, anul acesta, şi mărci ale unor produse alimentare precum Dorna (locul 9), Ursus (locul 8) sau Bergenbier (locul 14). În topul 20 al mărcilor cu notorietate ridicată se mai află: Borsec, Romtelecom, Farmec şi Bucegi. În ceea ce priveşte mărcile internaţionale cu impact la consumatorii români amintim: Nokia, care are cel mai mare impact în rîndul bărbaţilor şi, în premieră pentru un produs de profil tehnologic, este al doilea brand cu cel mai mare impact în rîndul femeilor.

Studiul Synovate are la bază două etape: cercetarea calitativă şi cercetarea cantitativă. Cercetarea calitativă s-a bazat pe 20 de interviuri în profunzime (faţă în faţă) cu bărbaţi şi femei, cu vîrsta cuprinsă între 25 şi 48 de ani, din toate categoriile de venit şi din toate segmentele sociale, iar etapa cantitativă a inclus, în perioada aprilie-mai 2006, 700 de interviuri prin telefon, a cîte 20 minute fiecare, asistate de computer, cu bărbaţi şi femei între 18 şi 54 ani, din 16 oraşe cu peste 100.000 locuitori ( Piteşti, Ploieşti, Braşov, Constanţa, Craiova, Timişoara, Arad, Oradea, Baia Mare, Iaşi, Bacău, Galaţi, Focşani şi Bucureşti). Respondenţii au fost invitaţi să nominalizeze brandurile care le vin în minte, indiferent de categoria din care acestea fac parte sau de utilizare (fie că le folosesc sau nu) şi să le evalueze pe următorii factori cheie: popularitate, încredere, optimism, prestigiu şi inovaţie.



Ştiri recomandate

12