Piaţa auto românească a crescut în 2014, după şase ani de scăderi accentuate, vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale urcând cu 21,5%, la 100.330 unități. Producţia a scăzut cu 4,8% faţă de 2013, iar exporturile au urcat cu doar 0,4%. „În continuare vânzările sunt susţinute de achiziţiile firmelor, care asigură 73% din vânzări. Cât despre persoanele fizice, doar 25% dintre achiziții nu au fost realizate în „Rabla“, adică 5.600 unități“, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilui Auto (APIA). În 2014, în România au fost fabricate 391.434 autovehicule, cu 4,8% mai puțin decât în 2013. Dintre ele, 338.593 unități (86,5%) sunt produse de Dacia, 52.829 (13,5%) de Ford, iar 12 unități de către Roman Brașov. Cel mai bine vândut model pe piața românească a fost Dacia Logan (11.285 unități), urmat de Dacia Duster (5.796 unități), Dacia Sandero (4.957 unități), Skoda Octavia (3.473 unități) și Volkswagen Golf (2.739 unități).