DADL pune în pericol turiştii!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

DADL pune în pericol turiştii!

Eveniment 03 Iulie 2008 / 00:00 879 accesări

Turiştii care plătesc să vină în staţiunea Mamaia sînt în pericol, atît timp cît apa mării ascunde adevărate capcane. Pe lîngă cioburi şi scoici, pe fundul mării, la o distanţă de pînă-n doi metri de la ţărm, se află ţevile deteriorate care, în urmă cu ani de zile, asigurau scurgerea apei din piscinele hotelurilor. Hotelierii poartă doar o parte mică din vină, în condiţiile în care reprezentanţii Direcţiei Apelor Dobrogea Litoral, sînt cei care ar trebui să fie cu ochii pe mizeriile şi pericolele din apă şi nisip, domenii pe care le administrează.

Ambulanţa, înjurată de turişti

După cum era de aşteptat, în această perioadă au început să apară reclamaţiile la adresa Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Constanţa. Ieri, o tînără care s-a tăiat la picior, în timp ce se îmbăia în mare, într-un ciob, în staţiunea Mamaia, s-a revoltat că ambulanţa solicitată a ajuns cu întîrziere. Ea le-a făcut scandal medicilor de pe Ambulanţă pe motiv că a trebuit să stea minute bune în şir pînă la sosirea unui echipaj de specialitate care să intervină. Directorul adjunct al SAJ, dr. Aura Broască, a explicat că intervenţia medicilor a fost făcută în timp util, în contextul în care traficul rutier se desfăşoară cu dificultate odată cu apariţia, în număr mare, a turiştilor pe litoral. Mai exact, medicul director a mai spus că ambulanţa a ajuns la solicitare în mai puţin de 30 de minute, „un timp bun”, din punctul său de vedere. După ce s-a certat cu cadrele medicale, turista a urcat în ambulanţă şi a fost transportată la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa, loc unde i s-a curăţat rana, nepunîndu-se problema spitalizării. Reamintim că directorul SAJ Constanţa, dr. Vasile Popescu, declara, nu de mult, că turiştii trebuie să fie îngăduitori, să înţeleagă faptul că ambulanţele nu pot ajunge la cazuri într-un timp record pentru că traficul nu permite acest lucru. „Noi facem totul să ajungem cît mai repede la cei care au nevoie de noi. Nu neglijăm nici un caz, ne facem datoria aşa cum trebuie, însă trebuie şi ei să înţeleagă că întîmpinăm obstacole în pătrunderea cu autosanitarele în special în staţiuni, acolo unde numărul autoturismelor este triplu faţă de o perioadă normală din an”, preciza dr. Popescu.

DADL nu-şi face treaba

Este bine de ştiut că turiştii sînt expuşi la tot pasul riscurilor unor accidente, mai mult sau mai puţin grave, atît timp cît nimeni nu a „curăţat” ţevile ruginite care se află sub apa mării la o distanţă de 1,5 metri de la ţărm. Mai exact, este vorba despre ţevile care, în urmă cu ani de zile, asigurau scurgerea apei din piscinele hotelurilor. Problema este că, în timp, acestea au fost abandonate, astfel că s-au deteriorat şi au ruginit, existînd riscul ca turiştii să se aleagă cu răni de toată frumuseţea. Hotelierii poartă doar o parte din vină, în condiţiile în care conductele sînt îngropate în nisipul plajelor, care se află în administrarea Direcţiei Apelor Dobrogea Litoral (DADL). Şi cum tot DADL-ul trebuie să se ocupe şi de curăţarea şi păstrarea în bune condiţii a malului/ţărmului mării, probabil că, în acest sezon, turiştii vor avea nevoie, mai des decît în alte veri, de servicii medicale.



12