„Dai într-unu’ mare și mor toți ăia micii din jur!“

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Modelul românesc de amendă:

„Dai într-unu’ mare și mor toți ăia micii din jur!“

Economie 21 Ianuarie 2019 / 16:45 739 accesări
Foarte multe IMM-uri riscă să dea faliment dacă vor fi amendate cu 2 - 5% din cifra de afaceri de Protecția Consumatorilor

Foarte multe IMM-uri riscă să dea faliment dacă vor fi amendate cu 2 - 5% din cifra de afaceri de Protecția Consumatorilor

Toată lumea s-a bucurat maxim când Protecția Consumatorului a anunțat că va taxa cu 2 - 5% din business firmele care-și înșeală clienții. Chiar cei de la ANPC au spus că e mai convenabil pentru marii jucători să continue practicile ilegale și să plătească, din când în când, câte 1.000 lei. Desigur, nimeni nu s-a gândit că legea se va aplica pentru TOATĂ lumea... Iar acum toate IMM-urile fără profit (și-s multe) riscă să intre faliment la prima abatare. Pentru că România, n-ai ce să faci.

Modificările regimului sancţionar al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) pot duce la închiderea, prin faliment, a unui număr mare de IMM-uri, deoarece multe dintre cele nou înfiinţate nu au profit, a avertizat, luni, preşedintele Asociaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor din România (HORA), Dragoş Petrescu - „Amenzile au ca scop prevenţia şi corectarea neregulilor din activitatea unei companii. Să creşti cuantumul lor de la 1.000 - 1.500 lei la 2 - 5% din cifra de afaceri înseamnă să pierzi scopul de corectare. Multe dintre firme nu vor supravieţui, dintr-un motiv foarte simplu: nu înregistrează profit. Toate trec prin momente dificile în prezent. Costurile cu forţa de muncă cresc, tarifele la utilităţi sunt majorate...“. Conform proiectului ANPC de modificare şi completare a OUG nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, se propune înlocuirea amenzilor de 2.500 - 50.000 lei cu unele cuprinse 2 - 4% din cifra de afaceri. De asemenea, se are în vedere modificarea Legii nr. 258/2017 privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăţi, tot în sensul înlocuirii amenzilor fixe (10.000 - 100.000 lei) cu unele de 3 - 4% din cifra de afaceri. Nu în ultimul rând, dacă ANPC descoperă clauze abuzive în contractele încheiate între profesioniști și consumatori, va da amenzi de 5% din business, în loc de 200 - 1.000 lei în prezent. Și cei de la Consiliul IMM (CNIPMMR) sunt de acord că ANPC n-a gândit decât la scară mare (dăm amendă de 1.000 lei la hypermarket și nu se întâmplă nimic - n.r.) - „Agenţii economici care pun în pericol viaţă şi sănătatea consumatorilor trebuie pedepsiți. Dar, citind proiectul, constatăm superficialitate în elaborarea lui și lipsa oricărei analize raportate la realitate. ANPC nu a evaluat efectele introducerii noii reglementări (mai întâi şi cu precădere) asupra activităţii întreprinderilor mici şi mijlocii“.



12