Toţi membrii echipajului navei „Cerno Mores”, sub pavilion Panama, aflată în Portul Midia, au intrat, ieri, în grevă, reclamînd că au de recuperat salarii restante de la armatorul navei. După ce au descărcat propan în terminalul Butan Gas şi au acostat nava în dana 2 a companiei Rompetrol, pentru a fi siguri că îşi vor primi drepturile, marinarii au refuzat să mai lucreze, blocînd astfel zona de operare a companiei româneşti. Iniţial, doar jumătate dintre marinari (cinci filipinezi şi doi georgieni) au cerut ajutorul reprezentantului Federaţiei Internaţionale a Trasportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu, solicitînd repatrierea şi plata la zi a salariilor, însă la orele prînzului şi ceilalţi şapte marinari turci s-au alăturat colegilor protestatari. „Cei 14 marinari au de recuperat de la armatorul turc al navei salarii restante în valoare de 50.000 dolari”, a declarat Adrian Mihălcioiu. Pentru că marinarii refuzau să efectueze manevrele de scoatere a navei la radă, autorităţile portuare intenţionau să scoată forţat nava deoarece Rompetrol, proprietarul danei unde era acostat vaporul, intenţiona să o utilizeze pentru alte operaţiuni. În urma negocierilor şi după ce au primit o garanţie de la agentul navei, firma Barwil, că vor avea alimente, apă potabilă şi combustibil, marinarii au acceptat să mute nava în rada interioară a Portului Constanţa. „La mijloc este o problemă comercială între armator şi echipaj. Am luat legătura cu armatorul care a promis că va plăti salariile restante şi îi va repatria pe cei şapte filipinezi şi georgieni care au solicitat acest lucru. Mai mult, important este că marinarii au acceptat să mute nava din dana Rompetrol pînă la rezolvarea divergenţelor”, a declarat reprezentantul firmei Barwil, Constantin Nicola. La rîndul său, purtătorul de cuvînt al companiei Rompetrol, Bogdan Urzică, a declarat că zona de operare a companiei româneşti a fost blocată jumătate de zi, însă nava a fost mutată înainte de a produce pagube financiare pentru care să se solicite despăgubiri. „Cerno Mores” este fosta navă „Horon”, iar la ultimul voiaj în România, fostul echipaj a solicitat ajutorul ITF pentru recuperarea salariilor şi repatrierea.