Dascăli de nota cinci

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Doar o treime din cadrele didactice constănţene au luat note peste 7 pentru a obţine titularizarea pe post

Dascăli de nota cinci

Eveniment 26 Iulie 2006 / 00:00 1712 accesări

Cei aproape 2.000 de candidaţi constănţeni s-au dovedit a fi total nepregătiţi pentru cerinţele probelor de examen, iar rezultatele o dovedesc cu prisosinţă. În mai toate judeţele ţării, notele obţinute de viitoarele cadre didactice sînt dezastruoase, iar judeţul nostru nu face excepţie.

Cel de-al treilea şi ultimul examen naţional din sistemul de învăţămînt românesc a luat sfîrşit ieri şi la Constanţa, după afişarea rezultatelor la contestaţii. După modelul primelor două examene, cel al testelor naţionale şi de bacalaureat, şi examenul de titularizare a debutat cu un scandal, în urma căruia subiectele au fost schimbate chiar în dimineaţa concursului, după ce un funcţionar al Ministerului Educaţiei şi Cercetării subtilizase subiectele probelor scrise. În condiţiile în care acestea au fost schimbate pe ultima sută de metri, subiectul de metodică a fost considerat cea mai mare gafă a celor care l-au redactat, fiind prost formulat, în opinia multor participanţi. La Constanţa, examenul nu a fost unul lipsit de evenimente, unul dintre candidaţi fiind prins copiind, mai rău ca tinerii absolvenţi de liceu, şi eliminat din concurs. Aşa se face că cei aproape 2.000 de candidaţi constănţeni s-au dovedit a fi total nepregătiţi pentru cerinţele probeleor de examen, iar rezultatele o dovedesc cu prisosinţă. În mai toate judeţele ţării, notele obţinute de viitoarele cadre didactice sînt dezastruoase, iar judeţul nostru nu face excepţie. Potrivit unei statistici a Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa, doar o treime din candidaţi au obţinut note peste 7, mai precis 544 de dascăli, reuşind în acest fel să participe la prima etapă computerizată de repartizare. Alţi 140 de candidaţi, nemulţumiţi de punctaj, au depus contestaţii. Acestea au fost distribuite spre rezolvare în 9 centre universitare din ţară. După reverificarea lucrărilor, 8 contestatari care iniţial obţinuseră note sub 4, au avut cîştig de cauză şi au obţinut un amărît 5. Alţi 4 candidaţi care obţinuseră medii sub 5 au beneficiat de mărirea cu cîteva sutimi depăşind media 5 însă, nereuşind să atingă pragul de 6. Pentru şapte cadre didactice “norocul” s-a schimbat şi după contestaţii au obţinut peste media 7, fapt care îi înscrie în cursa pentru obţinerea unui post de titular. În schimb, două cadre didactice care, iniţial, obţinuseră medii peste 7, au intenţionat să îşi sporească şansele la repartizare însă, Comisia de contestaţii a depunctat lucrările şi practic, cei doi dascăli au pierdut titularizarea. În condiţiile date, procentul de promovabilitate este cu mult mai mic decît în anii anteriori, iar viitorii dascăli, căci mulţi dintre candidaţi sînt proaspeţi absolvenţi ai unor facultăţi, s-au dovedit a fi mai nepregătiţi chiar decît învăţăceii lor. Ultimul hop pe care îl ai de trecut cei care vor să obţină un post titularizabil este repartizarea computerizată. Şi în ceea ce priveşte corectitudinea repartizării computerizate unele cadre didactice au dubii. În primul rînd oamenii consideră că au fost scoase la concurs numai posturile "care puteau fi scoase", în al doilea rînd, alţii s-au trezit, la concursul de anul trecut, cu repartiţii către ultima opţiune, deşi nu au avut cea mai mică medie. În timp ce alţii consideră că este un procedeu bun ca să nu "se mai certe pe locuri" dascălii cu state vechi, alţii cred că este vorba despre o loterie sau un joc de hazard care trebuie să aibă ca final determinarea primei opţiuni libere, care nu înseamnă că este şi cea dorită.

Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa a afişat ieri ierarhia, pe discipline, a cadrelor didactice participante la concurs, în ordine descrescătoare, conform metodologiilor în vigoare. În cazul mediilor egale, departajarea se va realiza luînd în considerare, în următoarea ordine: media de departajare, respectiv media anilor de studiu şi media de licenţă sau bacalaureat, domiciliul, gradul didactic. Şanse mari au şi cei care au soţul sau soţia deja în învăţământ. În perioada 26 – 27 iulie 2006, în locaţii comunicate de Inspectoratul Şcolar, se va desfăşura etapa de completare a fişelor de opţiuni, urmată de repartizarea computerizată care va avea loc pe 28 iulie 2006.



12