Datele de trafic ale CN APMC sunt reale și stau la baza statisticilor europene!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Reprezentanții Administrației Porturilor Maritime dezmint acuzațiile

Datele de trafic ale CN APMC sunt reale și stau la baza statisticilor europene!

Eveniment 27 Martie 2015 / 00:00 985 accesări

            În cadrul dezbaterii care a avut loc săptămâna trecută între operatorii portuari și reprezentanții Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC), cei din urmă au fost acuzați că, pentru elaborarea Master Planului Portului Constanţa, au pus la dispoziţia consultantului Asocierea Ernst & Young - Inros Lackner date de trafic nereale. Conducerea CN APMC a trimis un comunicat în care precizează faptul că acuzațiile sunt tendențioase, iar datele pe care le înregistrează CN APMC sunt oficiale, clare şi stau la baza informaţiilor cu care lucrează Institutul Naţional de Statistică, fiind corelate cu cele ale Eurostat - Oficiul de Statistică al UE. ”Colectarea datelor se desfăşoară pe baza Directivei 42/2009/CE a Parlamentului European, privind raportările statistice la transportul maritim de mărfuri şi pasageri, respectiv conform regulamentelor europene şi metodologiei Eurostat”, a declarat directorul general al CN APMC, Valeriu Ionescu, citat în comunicat. Mai multe informații despre procesul prin care se monitorizează cantitățile de mărfuri operate în port le puteți afla din ediția online a cotidianului ”Telegraf” (www.telegrafonline.ro).

            PROTESTELE S-AU MUTAT LA MINISTERUL TRANSPORTURILOR Așa cum era de așteptat, discuțiile pe tema Master Planului Portului Constanța nu au ajuns la niciun rezultat, și, precum au amenințat, sindicaliștii și-au mutat tot arsenalul de protest la București, la sediul Ministerului Transporturilor, pentru a cere demiterea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime. Protestatarii, membri ai Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP) Constanţa, au venit la Bucureşti cu unsprezece autocare, iar acestora li s-au alăturat alţi 100 de sindicalişti din Bucureşti. În total, peste 500 de persoane au protestat, așa cum ne-au obișnuit, cu steaguri cu sigla sindicatului din care fac parte, vuvuzele şi butoaie din tablă. Au avut și un banner pe care scria: ”Minciuna şi corupţia e la cei care conduc România: Guvern, Parlament, Preşedinte”. Preşedintele FNSP, Mircea Burlacu, a declarat că sindicaliştii vor ca Portul Constanţa să rămână unul comercial, şi nu să devină un punct de atracţie turistică. Cu puțin timp în urmă, însă, consultantul Asocierea Ernst & Young - Inros Lackner a transmis că transformarea Portului Vechi ar putea fi soluția pentru dezvoltarea Constanței și atragerea turiștilor străini. Mai mult, am putea trage concluzia că protestatarii au ajuns să protesteze chiar împotriva lor, deoarece noile investiţii în port ar aduce cu sine și noi locuri de muncă. Protestul lucrătorilor portuari a început în 9 martie, în fața sediului CN APMC, ei anunţând atunci că vor picheteze timp de 30 de zile.

Reacția Ministerului Transporturilor

            Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Iulian Matache, s-a întâlnit cu o delegaţie a organizaţiilor sindicale şi patronale din Portul Constanţa. În timpul discuţiilor, oficiali ai ministerului de resort au explicat protestatarilor că ”o eventuală schimbare la nivelul conducerii companiei nu poate fi doar rezultatul protestelor în stradă”.

            În comunicatul trimis de CN APMC se mai precizează și faptul că Administrația Porturilor Maritime colectează şi înregistrează datele de trafic de mărfuri în sistemul informatic propriu din cele trei porturi pe care le administrează. Datele de trafic se înregistrează pe ambele moduri de navigaţie, maritim şi fluvial, respectiv pe fiecare operator în parte, pe tipuri şi grupe de mărfuri. Traficul de mărfuri reprezintă totalitatea mărfurilor încărcate şi descărcate pe, respectiv de pe nave, nefiind luate în evidenţă manipulările de marfă din interiorul portului. Colectarea datelor de trafic este un proces complex, prin care se corelează informaţiile provenite de la operatorii portuari cu cele declarate de agenţii navelor în documentele oficiale. În comunicatul trimis de instituție este prezentat și procesul prin care se monitorizează cantitățile de mărfuri operate în port. Astfel, navele intrate la operare şi manevrele navelor sunt monitorizate cu ajutorul sistemului Vessel Traffic Service (VTS), sistemul de monitorizare maritimă al Autorităţii Navale Române. Zilnic, este transmis către autorităţile vamale buletinul informativ al CN APMC, care cuprinde toate navele şi cantităţile de mărfuri operate în porturile maritime, informaţii corespunzătoare conosamentelor care însoţesc transportul mărfurilor. Datele de trafic referitoare la mărfuri şi nave înregistrate de CN APMC sunt comunicate periodic la Institutul Naţional de Statistică, instituţie care colectează date într-un mod unitar de la toate porturile din ţară.



12