Daţi-vă cu părerea despre “timbrul de mediu”!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Daţi-vă cu părerea despre “timbrul de mediu”!

Eveniment 25 Ianuarie 2013 / 00:00 1652 accesări

Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC) a publicat pe pagina sa de internet proiectul de ordonanţă pentru modificarea şi completarea Legii nr.9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule. Proiectul va fi supus dezbaterii publice, în următoarele şapte zile. Pentru “timbrul de mediu”, se vor lua în calcul emisiile de CO2 ale autovehiculului, valoare ce va fi înmulţită cu valoarea în euro a fiecărui gram şi cu cota de reducere a timbrului exprimată în funcţie de vechime. Vechimea autovehiculului se calculează în funcţie de data primei înmatriculări a acestuia, se precizează la articolul 6, alineatul 5 al Ordonanţei de modificare. Formula de calcul pentru timbrul de mediu se aplică numai în cazul autovehiculelor încadrate pe segmentul M1 (dotate cu cel mult opt locuri, fără scaunul şoferului), cărora le corespund normele de poluare Euro 3, Euro 4 şi Euro 5. Pentru maşinile Euro 1, Euro 2 şi non-euro, în formula de calcul se va ţine cont de capacitatea cilindrică a maşinii şi de nivelul timbrului de mediu exprimat în euro/cmc. Pentru maşinile Euro 3 şi Euro 4 se calculează emisiile de dioxid de carbon (CO2) şi cota de reducere a timbrului de mediu (în funcţie de vechime). Astfel, pentru un autoturism VW Golf 4 din 2002, o capacitate cilindrică de 1.390 cmc, emisii de CO2 de 161g/km, şi normă de poluare Euro 4, timbrul de mediu este de 452 euro, aproape dublu faţă de taxa actuală, respectiv 238 euro. Pentru maşinile Euro 5, timbrul de mediu aduce reduceri ale valorii taxei. Pentru maşinile Euro 6 şi pentru maşinile hibride şi electrice, taxa va fi zero. De asemenea, pentru maşinile non-euro va fi, în medie, cu până la 90% mai mic faţă de nivelul de taxare actual. Reducerea de taxă va începe de la 60% pentru maşinile Euro 2, continuă cu 80% pentru Euro 1 şi ajunge până la 90% pentru cele non-euro.

Instituţiile publice vor plăti această taxă, cu excepţia autovehiculelor aparţinând Salvării, Pompierilor şi Corpului Diplomatic. Pentru maşinile revândute în afara României, statul va returna o taxă reziduală, conform perioadei de utilizare. Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM) va vira o parte din banii colectaţi prin “timbrul de mediu” către cei care au dat statul în judecată pentru încasare ilegală a versiunii anterioare a taxei. Banii care rămân vor merge către programe precum “Rabla”, “Casa verde” şi împăduriri.

Sugestiile cetăţenilor referitoare la Ordonanţa privind “timbrul de mediu pot fi transmise în termen de cinci de zile lucrătoare de la data publicării (23 ianuarie 2013), respectiv până în 30 ianuarie 2013, pe adresa MMSC, AFM.



12