Un client bancar din Maramureș a obținut ștergerea unei datorii de 44.621 euro, aferentă unui credit cu dobândă variabilă, contractat în 2007. Negocierea a fost intermediată gratuit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Diferența rămasă de plată a fost împărțită în rate cu dobândă fixă, de aproximativ 1.000 lei/lună. În 2019, până la 19 aprilie, CSALB a primit 616 cereri din partea consumatorilor, cu 70% mai multe decât în același interval din 2018.
Un consumator din Maramureş a obţinut ştergerea unei datorii de 44.621 de euro în urma negocierii cu banca, intermediată de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB). Este cel mai important caz soluționat de CSALB (din punct de vedere valoric), banca acceptând ştergerea unei datorii aproape egale cu suma împrumutată iniţial consumatorului. Soluţia a fost propusă de conciliatorul Roxana Mustăţea, după trei luni de discuţii cu ambele părţi implicate, banca şi consumatorul - „Vorbim despre un caz social, un caz care a fost analizat uman, nu din punct de vedere financiar. Toată lumea - atât CSALB, cât şi banca - l-a tratat ca atare : mai mult cu sufletul şi mai puţin pe baza cifrelor. Banca a acordat o diminuare a soldului cu 44.600 euro, care reprezintă aproape întreaga sumă pe care consumatoarea a împrumutat-o în 2007. Pentru diferenţa care a rămas de plată, banca a împărţit suma în rate cu dobândă fixă. Practic, rata lunară va fi de aproximativ 1.000 lei în perioada următoare“. Persoana în cauză a împrumutat de la bancă, în 2007, aproximativ 50.000 euro. Creditul avea dobândă variabilă, astfel că rata lunară a ajuns la 780 euro. În plus, creditul a suportat, de-a lungul anilor, mai multe restructurări. La toate s-au adăugat înrăutăţirea situaţiei economice şi familiale: deprecierea treptată a leului în raport cu euro, scăderea salariului şi agravarea stării medicale a membrilor familiei. Anul acesta, până la 19 aprilie, 616 de cereri au fost trimise de consumatori către CSALB, cu 70% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Dintre ele, 200 s-au transformat deja în dosare, faţă de 173 în aceeaşi perioadă a anului trecut. La acestea se adaugă 61 de cereri soluţionate amiabil de bănci şi consumatori, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul CSALB. Toată procedura este gratuită pentru consumatori. Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.