De ce 100 g de salam de Sibiu pot fi cumpărate la diferite prețuri?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Compoziții identice!

De ce 100 g de salam de Sibiu pot fi cumpărate la diferite prețuri?

Sănătate 10 Mai 2017 / 16:35 2067 accesări

Continuă Campania Națională de Informare și Educare a experților Asociației Pro Consumatori (APC) - fostă Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România - APC România, membră a Organizației Europene a Consumatorilor: ”Să învățăm să înțelegem eticheta!”. Prin aceasta, experții Asociației Pro Consumatori (APC) își propun să-i învețe pe consumatori să înțeleagă eticheta produselor astfel încât aceștia să facă achiziții în cunoștință de cauză. De această dată, au fost analizate prețurile la 12 mărci de salam de Sibiu (Pikok, Bun şi Convenabil, Reinert, Salsi Sinaia, Gusturi Româneşti, Carrefour, Agricola, Auchan, Cora, Billa, Aldis şi Cris-Tim). Salamul de Sibiu comercializat sub cele 12 mărci este fabricat de către: SC Recunoștința Prodcom Impex (Cris-Tim), SC Salbac SA (Gusturi Româneşti, Pikok, Agricola), H&E Reinert SRL (Cora, Billa, Auchan, Carrefour, Bun şi convenabil, Reinert), SC Angst SRL (Salsi Sinaia - Salam de Sibiu). S-a constatat că 100 de grame Salam de Sibiu feliat și ambalat în vid pot fi cumpărate cu un preț ce variază de la 4,15 lei la 8,05 lei! Cum se justifică diferența mare de preț? Putem vorbi în acest caz de un raport calitate/preț? Din păcate, deși două produse s-au dovedit a fi identice (Produs crud uscat, afumat cu fum natural, 100 g de produs se obţin din 123 g carne de porc şi 37 g slănină, ingrediente: carne de porc, slănină, sare, condimente, dextroză, sirop de glucoză, antioxidant (ascorbat de sodiu), conservant (nitrit de sodiu), cultură starter), ele puteau fi cumpărate la prețuri diferite!? Este o practică incorectă/înșelătoare, au concluzionat cei de la APC. „Tot mai mulți consumatori folosesc prețul ca unic criteriu de alegere a produselor alimentare, fără a-și pune întrebări legate de structura costurilor care au dus la formarea acelui preț. În România, calitatea produselor alimentare este stabilită de către marile rețele comerciale, nicidecum de consumatori, așa cum ar fi firesc într-o economie de piață. (...) Cei care fac afaceri în România nu au înţeles cât de important este consumatorul pentru business-ul lor. Majoritatea afacerilor din România nu au ca element central consumatorul, ci realizarea cu orice preţ, în orice condiţii şi într-un interval de timp cât mai scurt a unor profituri uriaşe. La această stare de fapt a contribuit şi statul român, care prin instituţiile sale nu a întreprins suficiente măsuri atât în plan legislativ, cât şi din punctul de vedere al supravegherii pieței ca să protejeze drepturile și interesele consumatorilor români”, a declarat președintele APC, conf. univ. dr. Costel Stanciu.

Taguri articol


12