De ce este nevoie de modificarea legislaţiei pentru funcţia publică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Acord cu primarii

De ce este nevoie de modificarea legislaţiei pentru funcţia publică

Administrație 30 Septembrie 2013 / 00:00 496 accesări

Acum trei ani, Guvernul Boc a decis că sunt prea mulţi funcţionari publici şi că aceştia au salarii prea mari. Prin urmare, a redus drastic numărul lor şi i-a lăsat cu salarii de mizerie pe cei de care şi-a făcut milă să-i păstreze în sistem. Tot de atunci, primarii, în special cei din comune, se plâng de faptul că, având o asemenea remuneraţie, cei mai mulţi dintre angajaţii din sistemul bugetar aleg să plece la privat sau să plece să lucreze în străinătate. Pe bună dreptate. Chiar dacă le dădeau dreptate angajaţilor, primarii rămâneau fără personal în instituţiii, iar cel rămas avea mult mai mult de lucru. Cu toate că lucrurile s-au mai aşezat între timp, primarii cer în continuare salarii mai mari pentru funcţionarii publici. Mai ales că unii dintre ei trebuie să performeze şi să aducă bani europeni în comunele lor. Lupta primarilor nu a rămas fără ecou.

SPECIALIZĂRI În cadrul protocolului semnat de primarii din mediul rural şi Guvern, vicepremierul Liviu Dragnea a căzut de comun acord cu edilii-şefi că e nevoie de simplificarea procedurilor administrative în domeniul resurselor umane la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale, concomitent cu asigurarea asistenţei de specialitate şi transferul de cunoştinţe de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Scopul? Întărirea capacităţii instituţionale şi a competenţei compartimentelor la nivelul cărora se gestionează aceste resurse. Totodată, s-a căzut de acord că e nevoie de o analiză a nevoilor administraţiei publice locale, a resurselor umane, tehnice, logistice şi financiare de care aceasta dispune, astfel încât să poată fi identificate soluţiile strategice şi normative, dar şi proiectele care pot să asigure modernizarea sistemului funcţiei publice şi să susţină dezvoltarea capacităţii de gestiune descentralizată a funcţiei publice la nivel local, pe termen mediu şi lung. Şi pentru că e nevoie de personal specializat, cele două părţi au decis să conceapă şi să organizeze programe de formare şi perfecţionare profesională a angajaţilor.



12