De ce evită românii shopping-ul online?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

De ce evită românii shopping-ul online?

Economie 30 Iunie 2011 / 00:00 498 accesări

• SITE-URILE NEPROTEJATE, PRADĂ UŞOARĂ • Proprietarii de magazine online trebuie să investească în câştigarea încrederii clienţilor, potrivit unui studiu GfK, care relevă faptul că foarte mulţi potenţiali clienţi sunt reticenţi faţă de securitatea plăţilor online. „Comerţul online se bazează pe încredere. Peste 83% dintre respondenţi şi-au exprimat reticenţa faţă de achiziţiile online, nefiind convinşi de securitatea site-urilor, procesului de cumpărare şi siguranţei datelor personale. În plus, mulţi se tem de fraude electronice”, spune oficialul GeCAD ePayment, Cristian Herghelegiu. Adevărul este că magazinele online nesecurizate sunt pradă uşoară pentru hoţi. Dacă până şi băncile mari (Raiffeisen, ING) pot fi atacate de hackeri (ce să mai vorbim de FMI, NASA, Sony sau FBI, ale căror site-uri sunt sparte de copii), ce şanse poate avea o mică pagină pe care un student vinde săpunuri „eco”? De asemenea, iar asta nu este o noutate, multe pagini de web sunt făcute chiar de hoţi. „Proprietarii de magazine online trebuie să investească în creşterea securităţii prin achiziţionarea de sisteme antifraudă şi prin introducerea de standarde recunoscute de securitate, cum ar fi 3D Secure”, mai spune Herghelegiu.

• PIERDERI DE 900.000 EURO, EVITATE • Anul trecut, spre exemplu, procentul tentativelor de fraudă înregistrate în magazinele online care folosesc soluţii antifraudă a fost de 0,24%, în scădere cu 50% faţă de anul precedent. Pierderile evitate s-au ridicat la 900.000 euro. „Am procesat 2,08 milioane de plăţi online, dintre care doar 4.992 au fost tentative de fraudă. Principalele site-uri vizate au fost cele care oferă servicii de reîncărcare electronică pentru telefoanele mobile (28,9%), urmate de cele de turism (22%) şi telecomunicaţii (10,7%)”, spune reprezentantul GeCAD.

Taguri articol


12