De ce trebuie să țineți cont când cumpărați online bilete de avion?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Sfaturi de la Asociația Pro Consumatori

De ce trebuie să țineți cont când cumpărați online bilete de avion?

Turism 27 Mai 2016 / 17:50 1005 accesări

Ai ales destinația pentru vacanță, dar nu ai reușit să îți efectuezi încă rezervările necesare ajungerii la destinație? Iată câteva sfaturi care să te ajute să îți rezervi în siguranță biletele de avion folosind platformele online. Asociaţia Pro Consumatori (APC) a realizat o analiză comparativă asupra ofertelor de bilet de avion ale următoarelor platforme: AeroSky, Aerolines, Bravo Fly, Fly-Go, FlyHi, Momondo, ParAvion, SkyScanner, Veltrael, Vola, Whichairline, iar rezultatele sunt mai mult decât interesante. Experții asociației au realizat un mistery shopping în perioada 16 - 22 mai, care a avut drept scop rezervarea un bilet de avion pe ruta Bucureşti - Bruxelles pentru data de miercuri, 22 iunie, pentru o persoană adultă, către orice aeroport care serveşte capitala Belgiei, utilizând serviciile existente pe internet. Platformele online au la bază un motor de căutare și selecție a celor mai competitive oferte a peste 600 de companii aeriene „low-cost“ și de linie și zeci de hoteluri din întreaga lume. Din analiza efectuată s-a constatat că, în general, cea mai ieftină ofertă este a companiei Ryanair, urmată de Blue Air şi Wizzair, în sume de câteva zeci de euro. Zborul durează, în cele mai multe cazuri, până la 3 ore.

ATENȚIE LA COSTURILE SUPLIMENTARE

! În ce priveşte preţul biletelor, platformele adaugă, la cel perceput de compania aeriană, şi o sumă reprezentând contravaloarea serviciilor oferite; cu alte cuvinte, aceste platforme își câștigă existența prin tarifele respective. Recomandarea experților este ca, atunci când căutăm un bilet de avion pe platformele online, să comparăm prețul acestui bilet și direct pe site-ul companiei aeriene. În afară de preţul biletului afişat pe primul ecran cu rezultate, călătorul trebuie să se aştepte la alte costuri suplimentare, în special în cazul firmelor „low cost”: o taxă pentru plata prin internet (adesea singura modalitate posibilă), altă taxă pentru rezervarea locului în avion, o taxă pentru bagajul de cală (adesea mai mare decât preţul biletului) şi altele. În cazul companiilor „low cost”, check-in-ul trebuie făcut cu maximum 24 de ore înainte de îmbarcare, pentru că, dacă se face în aeroport, companiile aeriene percep o taxă pentru îndeplinirea acestor formalități direct la aeroport. În ce priveşte transportul bagajului, în general se admite un bagaj de cabină în greutate de până la 10 kg, cu dimensiuni care variază de la o companie la alta. În cazul companiilor „low cost”, poşeta este considerată bagaj! Preţurile mai pot varia și în funcţie de data în care se efectuează căutarea, ele crescând pe măsură ce ne apropiem de data de plecare, iar cererea este mai mare la începutul şi sfârşitul săptămânii.

RECOMANDĂRI

„Avertizăm consumatorii asupra unei practici denumite „preţuri dinamice”, care seamănă cu practica unui negustor care anunţă preţul după ce evaluează aspectul cumpărătorului”, a precizat președintele Asociației Pro Consumatori, Costel Stanciu. De asemenea, specialiștii spun că, înainte de a face o rezervare a unui zbor, ar trebui să citiți cu atenție recomandările, termenii și condițiile de transport ale companiei aeriene cu care veți călători.



12