În perioada 20 - 29 aprilie, în capitala Chinei are loc unul dintre cele mai importante saloane auto de pe mapamond, în care mărci de prestigiu îşi prezintă ultimele creaţii de zeci sau chiar sute de mii de euro. Beijing este, în aceste zile, raiul pasionaţilor de maşini scumpe, dat fiind faptul că piaţa auto din China a devenit cea mai mare din lume.
Mărci de renume precum Ferrari, Maserati sau Rolls-Royce le-au atras atenţia jurnaliştilor de specialitate şi vizitatorilor, cu modele de lux. ”Vorbim de un număr limitat de clienţi pe piaţa din China, ştim pe toată lumea personal şi ne pasă de fiecare în parte”, a declarat Torsten Muller-Otvos, director executiv al companiei Rolls-Royce. Timp de nouă zile, cei mai bogaţi chinezi vor avea ocazia să îşi adauge în colecţie unele dintre cele mai frumoase maşini. Şi producătorii s-au întrecut pe ei, prezentând sute de modele. ”Cred că piaţa auto din China va deveni una matură, lucru pe care-l consider normal şi la care trebuia să ne aşteptăm. Această piaţă se va dezvolta şi ne va oferi o perspectivă foarte bună”, a explicat acelaşi Torsten Muller-Otvos. O perspectivă care se traduce prin vânzări şi mai mari, iar o dovadă este situaţia înregistrată anul trecut. În 2013, în China s-au vândut 22 de milioane de maşini, o creştere cu 14 procente faţă de anul anterior.
BMW a venit la ediţia din acest an a Salonului Internaţional Auto de la Beijing pentru a prezenta o varietate de modele care deschid segmente complet noi de piaţă. Premierele pentru piaţa din Asia sunt noul BMW X4, primul Sports Activity Coupé din segmentul premium al clasei medii, BMW Seria 2 Active Tourer, un automobil complet nou pentru clasa compactă, ce pune accentul pe funcţionalitatea spaţiului, şi BMW Seria 4 Gran Coupé, un nou coupé cu patru uşi în segmentul premium al clasei medii. De asemenea, alte două modele se vor afla la prima apariţie pe piaţa din Asia: noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé. BMW Seria 7 Horse Edition vine cu accente elegante în anul chinezesc al calului.
Modelele de serie BMW i se vor afla la prima lor apariţie pe piaţa din China: inovatorul BMW i3 şi avangardistul automobil sport BMW i8.
BMW X4 deschide o nişă complet nouă în segmentul premium al clasei medii şi face ca BMW să combine punctele forte ale modelelor BMW X cu eleganţa sportivă a unui coupé clasic şi cu spaţiul suficient pentru cinci persoane. Noul BMW X4 accentuează caracterul său dinamic prin prizele largi de aer din eleronul faţă, prin linia acoperişului care coboară în maniera unui coupé, prin pasajele puternic sculptate ale roţilor spate şi designul precum al unui difuzor pentru spatele automobilului. Echiparea standard este impresionantă şi include sistem de tracţiune integrală xDrive, transmisie automată cu opt rapoarte, direcţie sport variabilă, Performance Control şi volan sport îmbrăcat în piele, cu clapete de schimbare a vitezelor.
Noul BMW Seria 2 Active Tourer deschide o clasă de automobile complet nouă pentru marcă, combinând confortul şi funcţionalitatea spaţiului cu punctele forte BMW tradiţionale, precum dinamismul, stilul şi eleganţa în segmentul premium al clasei compacte. BMW Seria 2 Active Tourer urmează drumul deschis de varianta Coupé ca al doilea membru al noii game BMW Seria 2 şi impresionează din toate unghiurile, prin prezenţa sportivă şi proporţiile armonioase. Noile motoare cu turbocompresor, cu trei şi cu patru cilindri, pachetul vast de tehnologii BMW EfficientDynamics şi conectivitatea tot mai largă, datorită BMW ConnectedDrive, ilustrează experienţa condusului definită de performanţe sportive şi eficienţă deosebită. Pentru a îndeplini cerinţele specifice ale clasei compacte în privinţa variabilităţii şi funcţionalităţii, BMW a oferit gamei Seria 2 Active Tourer o configuraţie revoluţionară cu tracţiune faţă. Iar reacţiile acesteia au fost adaptate pentru a satisface aşteptările dinamice din partea unui model care poartă emblema BMW.
Nu în ultimul rând, luxos şi dinamic, BMW Seria 7 Horse Edition îşi face apariţia pe piaţa din China. Versiunea cu ampatament lung a sedanului de lux dispune de finisare în nuanţe BMW Individual şi de pachetul sportiv M, toate acestea completate de detalii interioare de calitate deosebită,
i3 şi i8. Prin prezentarea comună a primului automobil de serie cu propulsie integral electrică şi a automobilului sport de avangardă, brandul BMW i scoate în evidenţă varietatea de concepte orientate spre viitor. Cele două modele reprezintă o interpretare nouă şi puternic orientată spre dezvoltare durabilă a experienţei premium. Motoarele electrice şi acumulatorii litiu-ion de înaltă tensiune ai celor două modele au fost dezvoltaţi de BMW Group, în versiuni specifice modelului. O altă componentă specială, concepută exclusiv pentru BMW i, este arhitectura LifeDrive, cu celula pasagerilor realizată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), care joacă un rol important în minimizarea masei automobilelor. O altă premieră mondială pentru automobilele de serie vine sub forma farurilor cu laser opţionale, disponibile la BMW i8. Dezvoltate de BMW, acestea oferă o intensitate luminoasă de trei ori mai mare şi o lungime dublă a fazei lungi în comparaţie cu sistemele convenţionale, precum şi un consum foarte redus de energie.