Ministrul Sănătăţii, dr. Ion Bazac, garantează că decizia de încetare a contractelor unora dintre managerii din spitalele publice nu este nici politică şi nici nu aparţine ministrului Sănătăţii, ci comisiilor desemnate prin lege. „Este o consecinţă a rezultatelor obţinute de către aceştia la evaluările făcute de comisiile locale abilitate. Ieri mi-a fost prezentat raportul final şi, în spiritul transparenţei de care am dat dovadă şi pînă în prezent, am decis publicarea acestuia pe site-ul instituţiei. În continuare, aştept propunerile direcţiilor de Sănătate Publică locale pentru numirea unor manageri interimari”, a declarat dr. Ion Bazac, ministrul Sănătăţii. Procedura de evaluare s-a desfăşurat în baza regulilor stabilite în anul 2007 şi prevăzute în Ordinul MSP Nr. 112 din 22 ianuarie 2007 privind criteriile de performanţă în baza cărora contractul de management poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, cu modificările şi completările ulterioare, şi în Ordinul MSP nr. 1490 din 27 august 2008 privind aprobarea Metodologiei de calcul al indicatorilor de performanţă ai managementului spitalului, prin care se realizează compararea valorilor indicatorilor rezultaţi din documentele depuse în dosarele de evaluare cu indicatorii asumaţi prin contractul de management. Evaluarea activităţii managerilor spitalelor publice din subordinea direcţiilor de sănătate publice s-a realizat de către comisii constituite la nivel teritorial din persoanele desemnate de la acest nivel, iar pentru unităţile subordonate Ministerului Sănătăţii (MS) de către o comisie din care au făcut parte persoanele desemnate din cadrul MS. De asemenea, la nivelul MS a funcţionat Comisia centrală de evaluare, cu misiunea de a verifica şi de a urmări modul de desfăşurare a evaluării şi pentru a soluţiona eventualele contestaţii apărute în cadrul evaluării anuale a managerilor. Comisiile au evaluat activitatea unui număr de 313 manageri ai spitalelor publice, dintr-un total de 431. Restul managerilor nu au fost evaluaţi deoarece nu au întrunit condiţiile de evaluare fiind numiţi cu caracter interimar; nu au condus spitalul o perioadă de minim 6 luni în anul 2008; se aflau în litigiu cu MS; şi-au prezentat demisia în perioada de evaluare; se aflau în incapacitate temporară de muncă. La finalul evaluărilor prezentate de comisiile locale, a rezultat 73 de manageri (reprezentînd 24% din cei evaluaţi) care nu şi-au îndeplinit indicatorii de performanţă asumaţi prin contract - indicatori economico-financiari - motiv pentru care contractele de management ale acestora încetează, în condiţiile legii. La Constanţa, un singur director a fost destituit în urma evaluării, fiind vorba de prof. univ. dr. Sorin Rugină, managerul Spitalului Clinic de Boli Infecţioase (SBI) Constanţa, care nu a dorit să comenteze în niciun fel decizia.