Curtea de Apel Bucureşti (CAB) va trebui să ia o decizie, marţi, în dosarul în care Dan Nica a cerut suspendarea decretului de revocare din funcţia de ministru. La termenul de vineri în proces, consilierul Administraţiei Prezidenţiale a invocat trei excepţii, în baza lor cerând respingerea acţiunii lui Nica. Prima excepţie a vizat lipsa calităţii procesuale a Administraţiei Prezidenţiale, pe motiv că nu instituţia a semnat decretul de revocare, ci şeful statului. Astfel, potrivit consilierului, Traian Băsescu este cel care trebuia chemat în proces în calitate de pârât. O a doua excepţie a fost cea a lipsei de interes a lui Nica în cauză, pe motiv că efectele decretului s-au epuizat. Consilierul a explicat că în condiţiile în care perioada de interimat de 45 de zile a lui Vasile Blaga la conducerea Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) s-a încheiat, decretul de revocare nu mai prezintă interes. Cea de-a treia excepţie a fost cea a inadmisibilităţii acţiunii motivată de faptul că Secţia de Contencios Administrativ şi Fiscal a CAB nu poate suspenda astfel de acte, precum decrete ale preşedintelui. Consilierul a solicitat respingerea acţiunii. În replică, apărătorul lui Nica a cerut admiterea, în acest sens fiind depuse şi concluzii scrise. Amintim că în 1 octombrie, preşedintele Traian Băsescu a semnat, decretele de revocare din funcţie a lui Dan Nica şi numirea ca interimar în funcţiile de ministru al Internelor şi vicepremier pentru ministrul Dezvoltării, Vasile Blaga. Decretul de revocare a fost contestat în instanţă de către vicepreşedintele PSD, Dan Nica, apreciind că actul prezidenţial este nelegal. El a cerut doar suspendarea decretului şi nu anularea acestuia. În 5 octombrie, Nica afirma că revocarea sa din funcţie şi numirea lui Blaga ca interimar la MAI s-a produs printr-un fals în acte în cele două decrete emise de Administraţia Prezidenţială. Social-democratul afirma că Guvernul “Boc 2” ar funcţiona ilegal, el invocând faptul că în decretul de revocare a lui din funcţie se face referire la “revocare”, în timp ce decretul de numire ca interimar al lui Blaga se invocă “demiterea” sa. El argumenta că demiterea şi revocarea, potrivit Legii răspunderii ministeriale, sunt noţiuni juridice diferite şi a declarat că la revocarea unui ministru nu ar putea fi numit un interimar, ci un ministru titular.