Decizia Ministerului Administraţiei şi Internelor de a transforma poliţia comunitară în poliţie locală a luat total pe nepregătite majoritatea administraţiilor locale constănţene, care acum trebuie să se conformeze deciziilor cerute de la Bucureşti. Primarul din Adamclisi, Anton Burcea, spune că în ordonanţa dată de Guvern, prin care poliţia comunitară devine poliţie locală, nu se precizează nimic despre cine asigură costurile schimbărilor. De aici, primarul a dedus că autorităţilor locale li se va pune în cârcă toate cheltuielile legate de instruirea corespunzătoare a poliţiştilor, precum şi de asigurarea uniformei pentru viitorii angajaţi ai Ministerului Administraţiei şi Internelor. „Nu ştiu încă cum vom transforma Poliţia Comunitară în Poliţie Locală, pentru că nu avem resursele materiale necesare. Rămâne de văzut cum vom proceda pentru a aplica ordonanţa, pentru că banii din bugetul local abia ne ajung pentru cheltuielile Primăriei şi pentru salarii în 2011. În doi-trei ani, poliţiştii locali trebuie şcoliţi la unităţile MAI”, a susţinut Burcea. Potrivit ordonanţei Guvernului, poliţiştii locali au un statut şi reguli de funcţionare unitare, un singur fel de uniformă, iar distincţia va fi făcută prin ecuson. Consiliul Local este cel care coordonează poliţia locală, prin intermediul unei comisii din care fac parte şeful poliţiei, consilierii locali, primarul, şeful jandarmeriei şi alţi reprezentanţi, după competenţe. Şi în ceea ce priveşte activitatea poliţiei locale, structura şi bugetul local vor fi aprobate tot de consiliul local. Poliţiştii locali vor avea competenţă pentru a interveni în ordinea şi liniştea publică, pentru paza bunurilor, în circulaţia pe drumurile publice, în disciplina în construcţii şi afişajul stradal, pentru protecţia mediului, în activitatea comercială, în evidenţa persoanelor, dar şi în alte domenii stabilite prin lege.