Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul general consolidat va fi modificată astfel încît să conţină informaţii referitoare la plata într-un cont unic intrată în vigoare la 1 septembrie, potrivit Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF). Potrivit unui proiect de ordin al ministrului Economiei şi Finanţelor, declaraţia privind obligaţiile la bugetul general consolidat, formularul 100, va evidenţia, în două rubrici distincte, obligaţiile de plată la bugetul de stat şi obligaţiile de plată la bugetul asigurărilor.
Începînd cu 1 septembrie 2007, companiile fără datorii bugetare pot opta pentru plata obligaţiilor în cont unic, urmînd ca, de la 1 ianuarie 2008, procedura să fie extinsă şi la contribuabilii cu datorii. Depunerea declaraţiilor fiscale se poate realiza prin mijloace electronice sau prin sisteme de transmitere la distanţă. În acest caz, data depunerii declaraţiei este cea a înregistrării pe pagina de internet, confirmată printr-un mesaj electronic. Formularul 100 se completează de plătitorii de impozite, taxe şi contribuţii sociale cu obligaţii de plată la bugetul general consolidat. Declaraţia include date referitoare la: impozit pe profit, accize, impozit privind venitul persoanelor fizice, taxa de timbru social asupra jocurilor de noroc, contribuţii sociale şi impozitul pe veniturile microîntreprinderilor. Declaraţia se depune în format electronic sau pe hîrtie prin codificarea informaţiilor sub formă de cod de bare.