Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) renunţă la sistemul de trimitere/primire a declaraţiilor de venit prin poştă, iar contribuabilii vor fi nevoiţi să depună declaraţia de venit în mod direct la administraţia financiară de care aparţin, pînă pe 15 mai (inclusiv) termenul limită. Decizia ANAF este justificată de nevoia de reducere a cheltuielilor instituţiei, economisirea la care se va ajunge prin aplicarea măsurii fiind de 5,33 milioane lei. \"În urma unei analize financiare s-a constatat că utilizarea sistemului de trimitere/primire a declaraţiilor de venit prin poştă generează costuri mult prea ridicate, în valoare estimată de 5.335.000 lei (tipărire, împlicuire, difuzare). În noul context economico-financiar cu care se confruntă România, preşedintele ANAF, Sorin Blejnar, a decis restrîngerea unor categorii de cheltuieli din cadrul bugetului instituţiei pe care o reprezintă\", se arată într-un comunicat al ANAF. Astfel, ANAF propune contribuabililor două modalităţi pentru obţinerea declaraţiilor de venit aferente anului fiscal 2008, respectiv descărcarea de pe site-ul Agenţiei a Formularului 200 - Declaraţie privind veniturile realizate - sau prezentarea la sediul Administraţiei Financiare de unde pot obţine gratuit formularele de declaraţii fiscale. După completare, formularele pot fi depuse la registratura Administraţiei Financiare unde contribuabilii au domiciliul.