În ciclul „Trăim în România şi aici orice este posibil” se înscrie şi modul în care angajații Casei de Asigurări de Sănătate a Municipiului București (CASMB) i-au decontat, unui pacient, banii pentru o lentilă intraoculară. Au reuşit să facă asta în 3 ani şi cinci luni, la finalul imensei perioade omul nemaiavând nevoie de respectivul dispozitiv deoarece boala lui evoluase.
Deocamdată, singurul organism interesat de o atare informaţie este Avocatul Poporului (AP), care a solicitat CASMB efectuarea unei cercetări interne la nivelul instituției, în scopul verificării respectării criteriilor de prioritate și a listelor de așteptare în soluționarea cererilor pentru decontarea dispozitivelor medicale din perioada 2011 - 2015, identificării cauzelor și persoanelor care se fac vinovate de rezolvarea unor cereri în termen nerezonabil, precum și luarea măsurilor care se impun pentru prevenirea unor astfel de situații în viitor și sancționarea persoanelor vinovate, potrivit unui comunicat.
Solicitarea vine în urma unei anchete declanșate de către AP, în 26 mai 2015, la nivelul CASMB, pentru clarificarea aspectelor sesizate de un petent cu privire la modalitatea de soluționare a cererii sale pentru decontarea unui dispozitiv medical (lentilă intraoculară). În cadrul anchetei, AP a mai descoperit un lucru interesant: cererile către CASMB nu au fost soluționate în ordinea înregistrării, deciziile fiind emise după o perioadă variind între una - două zile și aproape... șase ani. „Ca urmare a cercetării, se vor lua măsurile care se impun pentru prevenirea unor astfel de situații în viitor și sancționarea persoanelor vinovate”, mai arată AP.
Vom urmări cazul şi vă vom ţine la curent, căci, din păcate, suntem siguri că situaţia aceasta nu este unică în peisajul asigurărilor de sănătate din România.