Deficienţele de comportament, ignorate de părinţi

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Copii respinşi de societate

Deficienţele de comportament, ignorate de părinţi

Social 08 Decembrie 2011 / 00:00 992 accesări

Calitatea actului didactic depinde, în foarte mare măsură, de atmosfera din clasă. Indiferent de cât de bine pregătit este cadrul didactic, dacă elevii nu sunt atenţi, sau se îndeletnicesc cu alte lucruri, materia predată nu va fi însuşită niciodată. Din păcate, deşi România se vrea a fi o ţară civilizată, încă mai sunt cazuri în care copiii cu anumite tulburări de comportament nu ajung la un specialist pentru a fi diagnosticaţi şi ajutaţi. Aceşti copii cresc, sunt înscrişi la şcoală, şi de aici înainte comportamentul lor devine o problemă nu numai pentru ei şi pentru părinţii lor, ci şi pentru clasa din care fac parte. În astfel de situaţii, cadrul didactic are datoria de a discuta cu părintele şi de a-i recomanda un consult la un medic specialist pentru a determina dacă micuţul suferă de o afecţiune sau este doar mai neastâmpărat din fire. În urma diagnosticului pus de specialist se decide şi un tratament pentru copil, dacă este cazul. Sunt, însă, părinţi care refuză să creadă că micuţii lor au probleme, prin urmare nu iau în calcul varianta unui consult. „Potrivit legislaţiei, profesorul nu are dreptul de a merge cu elevul la un consult medical, nici măcar în cazul în care cabinetul medical se află în incinta unităţii de învăţământ, fără consimţământul părintelui”, a declarat purtătorul de cuvânt din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, prof. Maria Moga.

LĂSAŢI ÎN VOIA SORŢII În cazul în care părinţii refuză consultul, iar copiii continuă să-i deranjeze pe colegii lor, întrerupând lecţia, cadrul didactic de la clasă poate sesiza Consiliul profesoral cu privire la această problemă, care aduce cazul în atenţia Consiliului de Administraţie (CA) al unităţii de învăţământ. În cadrul CA se decide dacă vor fi sau nu sesizate ISJ şi Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului (DGASPC), ai căror reprezentanţi intervin pe lângă părinţi în vederea realizării unui consult medical al copilului. „Dacă nu sunt diagnosticaţi şi nu urmează un tratament corespunzător afecţiunii de care suferă, aceşti copii nu vor reuşi să-şi finalizeze studiile şi vor ajunge să îngroaşe rândurile delincvenţilor juvenili. În plus, în funcţie de afecţiune, starea lor se poate agrava”, a declarat purtătorul de cuvânt al DGASPC, Roxana Onea.

POTRIVIT PURTĂTORULUI DE CUVÂNT AL DGASPC CONSTANŢA, ÎN CAZUL ÎN CARE COPIII CU PROBLEME COMPORTAMENTALE NU SUNT DIAGNOSTICAŢI (DEŞI ACEST LUCRU NU SE PREA ÎNTÂMPLĂ, MAI ALES DUPĂ INTERVENŢIA DGASPC ŞI ISJ), EI VOR FI RESPINŞI DE SOCIETATE

Există multe cazuri când comunicarea între părinte, cadru didactic, conducerea unităţii de învăţământ şi reprezentanţii ISJ este deficitară, principala victimă fiind copilul, care, chiar dacă suferă de o afecţiune sau nu, se va simţi timorat şi se va închide în el. Un exemplu clar de necomunicare îl constituie cazul unei fetiţe de la ciclul primar din cadrul Grupului Şcolar Cumpăna, din judeţul Constanţa, mai exact la clasa a II-a A. „În clasa la care predau este un copil problemă, pe care am încercat să-l ajut, dar părintele nu înţelege că este în interesul copilului să meargă la un specialist. Fetiţa nu se integrează în clasă, se ridică de mai multe ori în timpul orei să arunce diverse lucruri la gunoi, aruncă căciula unui coleg sau dă peste un altul şi vrea să mănânce în timpul orei, chiar dacă i-am atras atenţia că trebuie să aştepte pauza pentru a putea face asta. Îi deranjează constant pe ceilalţi colegi ai ei, care nu se pot concentra din cauza comportamentului său”, a declarat învăţătoarea Gabriela Bătăuşi.

CAZ ANALIZAT Cazul nu a fost adus, însă, în atenţia conducerii unităţii de învăţământ, directorul Doina David aflând despre problemă abia ieri dimineaţă, când mama copilului, Mariana Ceplinschi, s-a prezentat la poarta şcolii, acuzând-o pe învăţătoare că-i terorizează pe copii. „Îi jigneşte, le zice monştri, nu îi lasă să bea apă şi să mănânce în pauze pentru că fac mizerie şi nu îi lasă să meargă la toaletă. Din acest motiv, fata mea nu mai învaţă şi are rezultate slabe. Azi dimineaţă învăţătoarea mi-a zis că trebuie să mă duc la consult. Practic m-a făcut nebună”, povesteşte Mariana Ceplinschi. Directorul Grupului Şcolar Cumpăna a declarat că va analiza cazul, va chema profesorul să dea o notă explicativă cu privire la acuzaţiile care i se aduc, va discuta separat şi cu părintele şi va audia şi copilul.



12