„Degradare fără precedent a serviciilor de despăgubire auto”

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

„Degradare fără precedent a serviciilor de despăgubire auto”

Justiție 04 Februarie 2010 / 00:00 390 accesări

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) va renunţa, în 2010, la asigurarea facultativă CASCO pentru 30% din parcul auto din cauza creşterii tarifelor şi a companiilor de asigurări care acordă despăgubirile cu întârziere. Potrivit unei analize a confederaţiei, costurile totale cu reparaţiile pentru anul 2009 sunt cu aproximativ cu 25% mai mici faţă de costurile totale cu primele de asigurare CASCO. COTAR susţine că modul „greoi” de despăgubire al companiilor de asigurări a condus la o imobilizare suplimentară în service a peste 40% din vehicule, fapt care a generat pierderi „masive” pentru transportatori şi închiderea unor unităţi de service deoarece asigurătorii nu şi-au onorat plăţile la timp. „Faptul că unele societăţi de asigurări nu despăgubesc complet costurile de reparaţii către service-urile auto ridică probleme şi transportatorilor din România”, a declarat preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu. Confederaţia va protesta, luni, 8 februarie, în Piaţa Charles de Gaulle şi Piaţa Constituţiei, iar în martie va protesta în faţa Ministerului Transporturilor şi a Guvernului. „Nu cerem nimic, singura revendicare este că vrem să se respecte legislaţia în vigoare\", a spus preşedintele COTAR. Şi Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) va organiza, pe 8 februarie, un miting de protest în faţa sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), acuzând instituţia de creşterea abuzivă a tarifelor la poliţele RCA. „Avem o mare problemă: cu complicitatea CSA şi, indirect, a statului român, firmele de asigurări te obligă să plăteşti RCA-ul care devine an de an din ce în ce mai scump, dar nu garantează calitatea serviciilor. În accepţiunea noastră, acesta este un abuz care, cu complicitatea CSA, prin reglementări şi legi permisive, a condus la o degradare fără precedent a serviciilor de despăgubire auto”, a declarat directorul ASSAI, Cristian Muntean. În replică, CSA-ul se scuză spunând că instituţia nu poate interveni în litigiile apărute între service-urile auto şi asigurători, rolul ei fiind punerea în aplicare a legislaţiei din domeniu şi protejarea asiguraţilor.



12