Avertizarea meteorologică de cod galben de viscol nu i-a convins pe melomanii constănţeni, în weekend, să-şi schimbe planurile de petrecere a timpului liber în sala de spectacole a Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”. Astfel, cei care au onorat invitaţia de a fi prezenţi la concertul simfonic de vineri nu au avut decât de câştigat, petrecând aproape două ore în compania magică a muzicii, sub bagheta dirijorului Radu Ciorei.
În prima parte a serii, publicul s-a delectat cu Concertul pentru pian şi orchestră nr. 2 în do minor, op. 18, de Serghei Rahmaninov, al cărui solist a fost reputatul pianist Mihai Ungureanu, solist-concertist şi directorul Filarmonicii „Oltenia” din Craiova. „Acest concert de Rahmaninov, atât de bine cunoscut şi de iubit de public, este unul dintre concertele mele preferate, alături de Ceaikovski, Brahms, mari concerte romantice pe care le cânt cu plăcere de fiecare dată”, a declarat, la finalul concertului, Mihai Ungureanu.
UN DAR MUZICAL: „DANSUL FOCULUI” Pentru că aplauzele nu mai conteneau, pianistul craiovean le-a oferit melomanilor „un bonus” ritmat: „Dansul ritual al focului” sau, pe scurt, „Dansul focului”, de Manuel de Falla, în versiunea pentru pian solo. „Nu am numărat de câte ori am venit la Constanţa, dar pot spune că am avut foarte multe apariţii aici, de-a lungul a 30 de ani. Cert că, faţă de ultima venire a mea aici, la Constanţa, a trecut ceva timp”, a mai spus pianistul, pentru cotidianul „Telegraf”, la finalul evenimentului.
După pauză, în cea de-a doua parte a spectacolului, melomanii s-au delectat cu suita pentru baletul „Masquerade” a compozitorului armean Aram Haciaturian. Sărbătoarea muzicală s-a încheiat în ritmuri de „Dansuri polovţiene” - pentru cor şi orchestră - al căror succes de la prima audiţie l-au motivat pe compozitorul Alexandr Porfirievici Borodin să continue să lucreze la creionarea şi orchestrarea operei „Cneazul Igor”.
După aplaudatul concert simfonic de vineri, ieri seară, pe scena Teatrului „Oleg Danovski”, s-a „oficiat” cea mai cunoscută cununie a lumii muzicale: „Nunta lui Figaro”, de Wolfgang Amadeus Mozart, sub bagheta dirijorului Salvatore Cicero din Elveţia.