Aproape trei sferturi dintre tinerii de peste 18 ani (Generația Y) care locuiesc în țările emergente sunt de părere că vor trăi mai bine decât părinții lor din punct de vedere financiar, reiese din rezultatele celei de-a VI-a ediții a raportului Deloitte Millennial Survey, dat joi publicității. Potrivit documentului, în acest an, proporția celor care cred că vor părăsi repede compania pentru care lucrează a scăzut la 7%, comparativ cu estimarea din anul anterior, când procentajul era de 17%. Realizatorii studiului susțin că pesimismul se reflectă și în așteptările financiare ale generației Y, astfel că pe piețele mature doar 36% dintre respondenți se așteaptă să o ducă mai bine din punct de vedere financiar decât părinții lor.
În același timp, tinerii din piețele emergente sunt mai optimiști și aproape trei sferturi dintre aceștia cred că vor trăi mai bine decât părinții lor, atât din punct de vedere financiar (71%), cât și emoțional (62%).
De asemenea, în cazul generației Y, 40% dintre respondenți cred că automatizarea le amenință locurile de muncă, iar 44% dintre aceștia se așteaptă ca aptitudinile lor să fie mai puțin căutate. Totodată, pentru jumătate dintre tinerii profesioniști, locul de muncă a devenit impersonal și mai puțin uman. „Generația Y consideră că flexibilitatea la locul de muncă îmbunătățește performanța organizației, aduce beneficii personale și creează loialitate față de companie. Generația Y nu susține liderii radicali sau cu poziții divergente, care optează pentru o transformare radicală în locul uneia graduale. Tinerii se simt mai confortabil cu o abordare directă, atât în mediul profesional, cât și în cel politic”, se arată în concluziile cercetării Deloitte. Pe acest fond, aproape jumătate dintre tineri (49%) consideră că politica și afacerile pot lucra împreună, în timp ce șase din zece respondenți cred că generația Z (18 ani sau mai puțin) va avea un impact pozitiv la locul de muncă, datorită abilității de a gândi creativ și cunoștințelor IT.
Studiul Deloitte Millennial Survey s-a derulat în septembrie 2016, în 30 de țări, și se bazează pe răspunsurile a peste 8.000 de reprezentanți ai generației Y. Respondenții sunt născuți după anul 1982, sunt licențiați și angajați cu normă întreagă, predominant în cadrul unor companii private având peste 100 de angajați.