Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va prelua suprafeţe de 3.648 metri pătraţi, trecute în domeniul public al statului, în vederea finalizării de către Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a obiectivului de investiţie „Varianta de ocolire a municipiului Constanţa”. Predarea-preluarea suprafeţelor de teren se face pe bază de proces verbal de predare primire respectiv protocol, încheiate între Consiliul Local al Orasului Ovidiu şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – S.A., respectiv Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri. Potrivit proiectului de hotărâre de Guvern elaborat de MTI, suprafaţele de teren care fac obiectul prezentei hotărâri nu fac obiectul unor contracte de concesiune, al unor cereri de retrocedare/restituire şi nici al unor litigii aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti. Varianta de ocolire a municipiului Constanţa reprezintă un tronson al coridorului IV Paneuropean, care va asigura o legătură directă între România, centrul şi vestul Europei. Varianta de ocolire a municipiului Constanţa începe de la DN2A situat în localitatea Ovidiu, până la podul dintre Poarta Albă – Canalul Midia. Traseul traversează municipiul Constanţa prin partea vestică şi se întâlneşte cu DN3. Linia principală M800 este intersectată înainte de a întalni inelul secundar Palas. În continuare traseul trece prin vecinătatea comunei Cumpăna, apoi DN39 este intersectat la km 8+000. Linia de cale ferată Constanţa Medgidia este intersecatată, după care traseul ajunge la Constanţa Sud – Portul Agigea, Poarta 9.