Demersurile sindicatelor din transporturi pentru promulgarea unei legi a porturilor, zadarnice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Demersurile sindicatelor din transporturi pentru promulgarea unei legi a porturilor, zadarnice

Social 25 Noiembrie 2006 / 00:00 739 accesări

Proiectele de lege propuse pentru modificarea şi completarea Ordonanţelor 22/2003, privind munca la negru în porturi, şi 42/1997, privind transportul naval, au fost supuse aprobării în Parlament, în ciuda opoziţiei sindicaliştilor portuari. Preşedintele Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare (FNSP), filiala Constanţa, Petre Costel, a declarat că proiectul care modifică Ordonanţa 42/1997 a trecut deja de Senat şi urmează ca, săptămîna viitoare, să fie dezbătută în Camera Deputaţilor. „Nu am găsit înţelegere la membrii Comisiei Economice a Senatului pentru întreruperea dezbaterilor celor două normative şi elaborarea unei singure legi a porturilor, aşa cum este peste tot în lume. Noi am depus un memoriu şi mi s-a răspuns că proiectul care modifică Ordonanţa 42/1997 va merge mai departe la discuţii în Camera Deputaţilor. Totodată ni s-a propus să oprim noi de la dezbateri normativul privind munca la negru şi să ne gîndim la elaborarea unei legi a porturilor care să le aborge pe amîndouă“, a declarat Petre Costel. Liderul FNSP a adăugat că reprezentanţii sindicatelor portuare şi cei ai Sindicatului Liber al Navigatorilor s-au întîlnit de nenumărate ori cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT) pentru a dezbate modificările care ar trebui aduse celor două ordonanţe care reglemetează activitatea din porturile maritime şi fluviale româneşti.

Liderul FNSP Constanţa, Petre Costel, mai spune că toate modificările aduse celor două normative nu sînt altceva decît o încercare a guvernanţilor de a privatiza 49% din administraţiile portuare. „Pot să externalizeze o parte din serviciile Administraţiei Porturilor Maritime, dar nu e corect ca o parte dintre operatori, care vor fi acţionari în cazul unei privatizări, să ia decizii în favoarea lor. Noi am propus înfiinţarea unei singure autorităţi portuare, dar care să fie gîndită pe scheletul actual al Autorităţii Navale Române şi Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa. În varianta lui 74/2006 care a trecut de Senat, se specifică faptul că Autoritatea Navală Română va fi sub directa coordonare a Ministerului Transporturilor. Deci avem în continuare o autoritate pe apă şi rămîne de văzut cum rămîne cu cea de pe uscat“, a explicat Petre Costel. El a adăugat că Federaţia Sindicatelor Portuare va mai încerca o interpelare a normativului şi săptămîna viitoare, la Camera Deputaţilor.



12