Depăşirea vitezei legale în Delta Dunării nu poate fi sancţionată

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Depăşirea vitezei legale în Delta Dunării nu poate fi sancţionată

Politică 07 Iunie 2007 / 00:00 819 accesări

Şeful Gărzii de Mediu din cadrul Administraţiei Rezervaţiei Biosfera Delta Dunării (ARBDD), Costel Ifrim, a declarat că noul cod privind navigaţia în perimetrul rezervaţiei, aprobat în luna ianuarie, este imposibil de pus în practică din cauza lipsei infrastructurii de control necesare. „În momentul de faţă, acest regulament de acces şi navigaţie pe căile navigabile nu poate fi aplicat din mai multe motive. În primul rînd, nu este rezolvată problema infrastructurii şi atît timp cît nu avem instalate indicatoare şi marcaje, acesta nu poate fi aplicat. Din informaţiile pe care le deţinem, ARBDD urmează să organizeze licitaţia pentru desemnarea firmei care va executa aceste panouri”, a declarat Costel Ifrim, comisar - şef al Gărzii de Mediu din cadrul ARBDD. Cu alte cuvinte, navele care tranzitează Delta Dunării vor putea fi monitorizate doar în momentul în care Administraţia Rezervaţiei va achiziţiona un număr suficient de panouri indicatoare şi de radare care să înregistreze viteza cu care se deplasează ambarcaţiunile pe fluviul Dunărea. Mai mult, în cazul în care ARBDD va finaliza achiziţionarea de panouri şi radare, cei care încalcă viteza legală admisă nu pot fi pedepsiţi. Aceasta pentru că în Regulamentul privind accesul şi circulaţia pe lacurile interioare ale Deltei, aprobat de Ministerul Mediului şi Dezvoltării Durabile nu sînt prevăzute sancţiuni pentru cei care încalcă regulile de circulaţie, ceea ce face din actul normativ doar unul de monitorizare a traficului pe Dunăre. Potrivit ordinului ministerial, viteza navelor şi ambarcaţiunilor de agrement ce navighează pe canalele, lacurile şi gîrlele de pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării nu trebuie să depăşească 20 pînă la 40 km/oră, iar apropierea de malurile lacurilor este interzisă la o distanţă mai mică de 50 metri.



12