Deputaţii noii legislaturi - la primul contact cu viitorul loc de muncă

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Deputaţii noii legislaturi - la primul contact cu viitorul loc de muncă

Politică 13 Decembrie 2008 / 00:00 542 accesări

Peste 50 de noi parlamentari, aleşi în urma scrutinului uninominal din 30 noiembrie, au venit vineri, la Camera Deputaţilor, pentru a lua contact cu viitorul lor loc de muncă, pentru a face primele formalităţi de înregistrare, poze de legitimaţie şi pentru a primi cartelele de vot şi mapele de prezentare a activităţii lor viitoare. Primii deputaţi care au venit de la prima oră la Cameră au fost parlamentari aflaţi la primul lor mandat. Vizibil emoţionaţi, deputaţii au făcut poze pentru viitoarele legitimaţii şi pe site-ul Camerei şi-au depus declaraţiile de avere şi de interese. Ei au primit şi mape de prezentare, care conţin, între altele, Constituţia, Statutul deputatului şi senatorului, Regulamentul Camerei Deputaţilor, precum şi instrucţiunile privind modul în care se desfăşoară votul electronic. Totodată, deputaţii au primit informaţii privind modalităţile de efectuare a deconturilor sau despre Direcţia de Salarizare şi Protocol a Camerei şi şi-au putut exprima opţiunea pentru cazare. Potrivit Constituţiei, Camera Deputaţilor - în noua componenţă - se întruneşte în cel mult 20 de zile de la alegeri, în ziua şi la ora stabilite prin actul de convocare emis de preşedintele României. Pînă la alegerea noului Birou permanent, lucrările Camerei Deputaţilor sunt conduse de cel mai în vîrstă deputat, în calitate de preşedinte de vîrstă, asistat de cei mai tineri patru deputaţi, în calitate de secretari. În noua configuraţie a Camerei Deputaţilor, cel mai în vîrstă membru al Camerei este Aurel Vainer, iar cei patru tineri deputaţi sunt Ileana Cristiana Dumitrache, Daniel Ionuţ Bărbulescu, George Ionuţ Dumitrică şi Adrian Mocanu. Conform Legii fundamentale, deputaţii şi senatorii îşi încep mandatele la data întrunirii legale a Camerei din care fac parte, după validarea alegerii şi depunerea jurămîntului. Pentru validarea mandatelor, Camera Deputaţilor alege, în prima şedinţă de plen, o comisie compusă din 30 de deputaţi, care va reflecta configuraţia politică a Camerei Deputaţilor, aşa cum rezultă din constituirea grupurilor parlamentare. Comisia de validare funcţionează pe întreaga durată a mandatului Camerei Deputaţilor. Numărul deputaţilor care vor fi desemnaţi în Comisia de validare de fiecare grup parlamentar se stabileşte în funcţie de proporţia membrilor săi în numărul total al deputaţilor. Camera Deputaţilor este legal constituită după validarea a două treimi din mandatele de deputaţi şi după ce aceştia depun jurămîntul. Preşedintele Camerei Deputaţilor şi ceilalţi membri ai Biroului Permanent vor fi aleşi conform Regulamentului Camerei. Preşedintele Camerei Deputaţilor face parte din Biroul Permanent şi este preşedintele acestuia. Din Biroul Permanent al Camerei Deputaţilor mai fac parte 4 vicepreşedinţi, 4 secretari şi 4 chestori. Biroul Permanent se formează în urma negocierilor dintre liderii grupurilor parlamentare, respectîndu-se configuraţia politică, aşa cum rezultă din constituirea iniţială a grupurilor parlamentare. Alegerea vicepreşedinţilor, a secretarilor şi a chestorilor Biroului Permanent se face la propunerea grupurilor parlamentare, în conformitate cu ponderea acestora potrivit configuraţiei politice iniţiale a Camerei Deputaţilor şi negocierea liderilor grupurilor parlamentare.

Taguri articol


12