Deputatul Alexandru Mazăre şi Matei Brătianu, faţă în faţă cu patronatele portuare

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Social-democraţii constănţeni, interesaţi de soarta Portului Constanţa

Deputatul Alexandru Mazăre şi Matei Brătianu, faţă în faţă cu patronatele portuare

Social 15 Noiembrie 2008 / 00:00 1474 accesări

Deşi în ultimii ani Portul Constanţa şi-a consolidat poziţia de mare competitor în tranzitul de marfă din bazinul Mării Negre, poarta României către lume resimte din plin lipsa investiţiilor şi a planurilor de dezvoltare. Pentru a face faţă noilor provocări ridicate de aderarea României la UE, administraţia trebuie să amelioreze infrastructura feroviară a portului, considerată una dintre slăbiciuni, dar să rezolve şi problemele legate de forţa de muncă în domeniu şi creşterea traficului maritim. Şi cum cel mai mare port al României joacă un rol important nu doar în viaţa financiară a ţării, ci este unul din stîlpii economiei judeţului, candidaţii social-democraţi constănţeni la alegerile parlamentare din 30 noiembrie, deputatul Alexandru Mazăre, la Senat în Colegiul 3 şi Matei Brătianu, la Camera Deputaţilor în Colegiul 7, s-au întîlnit, ieri, cu reprezentanţii Asociaţiei Patronale “Operatorul Portuar”. Pe lîngă analiza proiectului Ordonanţei de Guvern 22/1999, care reglementează activitatea transporturilor navale şi care a făcut, de-a lungul anilor, obiectul disputelor sindicale, cei doi candidaţi au discutat cu preşedintele patronatului, Viorel Panait şi cu vicepreşedintele organizaţiei, Liviu Ghebaur, despre realizarea unui „master-plan“ actualizat al portului Constanţa. “Această ordonanţă a fost modificată în Parlament, însă am înţeles că trebuie să avem o viziune comună în ceea ce priveşte dezvoltarea europeană a portului. Vorbim aici despre modernizarea serviciilor de pilotaj, de activităţile de remorcare, dar am cerut şi un studiu master-plan actualizat care să corespundă cu evoluţia treptată a portului. Avînd în vedere că portul este o interfaţă către comunitatea locală, trebuie să investim astfel încît toţi constănţenii să beneficieze de această dezvoltare”, a declarat Viorel Panait. La rîndul său, deputatul Alexandru Mazăre şi-a informat interlocutorii că ordonanţa a fost adoptată de Senat şi este în lucru la Camera Deputaţilor. “Cea mai mare problemă este lipsa unui master- plan, însă portul trebuie să-şi menţină rolul său în viaţa economică a Constanţei. Pe de altă parte, ordonanţa va intra în dezbatere pe fond în luna martie a anului viitor, în viitorul parlament. Înţelegînd importanţa acestor discuţii, sîntem pregătiţi să vă sprijinim pentru că nu se poate vorbi despre dezvoltarea portuară fără ceilalţi doi factori implicaţi aici, agenţii economici şi sindicatele”, a declarat Alexandru Mazăre. Pe de altă parte, Matei Brătianu a afirmat că orice dezvoltare trebuie să plece de la realizarea infrustructurii, însă nu trebuie uitată nici forţa de muncă din Portul Constanţa. “Reţeaua feroviară este esenţială pentru o bună funcţionare a portului, dar trebuie să aveţi în vedere şi climatul social. Sînt peste 10.000 de lucrători portuari, iar de aceea trebuie avute în vedere două aspecte: angajaţii să primească salarii motivante şi, la rîndul lor, lucrătorii să înţeleagă cît de importantă este evidenţa calităţii muncii. Totodată, trebuie rezolvată şi problema paraşutării diverşilor funcţionari din diferite ministere şi care habar nu au care sînt probleme reale ale portului”, a declarat Brătianu. În cadrul discuţiilor, Liviu Ghebaur a subliniat necesitatea implicării tuturor factorilor responsabili în rezolvarea problemelor de pe platforma portuară. „O colaborare cu administraţia locală este foarte importantă în această ecuaţie. Totodată, trebuie să rezolvăm şi situaţia bizară existentă la nivelul administraţiei portuare, mai ales că patronatele, un actor important în viaţa portulul, nu au niciun membru în Consiliul de Administraţie. O a treia problemă vizează modul în care vom acţiona în actuala criză economică, întrucît este clar că trebuie să ne punem pe treabă şi că celebrele tunuri în afaceri nu vor mai funcţiona”, a încheiat Liviu Ghebaur.



12