Descentralizarea şi Codul Rutier, mărul discordiei politice

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Pro şi contra

Descentralizarea şi Codul Rutier, mărul discordiei politice

Eveniment 03 Octombrie 2013 / 00:00 550 accesări

„NU!“ RESTRICŢIILOR EXCESIVE În ultimele trei săptămâni, în plan politic au existat mai multe dezbateri pe câteva proiecte de acte normative. Legea maidanezilor şi proiectul privind Roşia Montană au ţinut capul de afiş mai mult de două săptămâni. De câteva zile, însă, politicienii şi-au îndreptat atenţia asupra noii variante sau, mai bine zis, a modificărilor propuse a fi făcute în Codul Rutier, dar şi asupra draftului de act normativ privind descentralizarea. Modificările dorite iniţial de reprezentanţii MAI pentru Codul Rutier au creat nenumărate nemulţumiri. Imediat, s-a trecut la reanalizarea lui şi s-a ajuns la o formă mai blândă, spun politicienii. De exemplu, în urma reanalizării, cea mai aspră sancţiune din Codul Rutier este de doi ani de suspendare a permisului, care va fi aplicată pentru accidente grave cauzate de consumul de alcool, depăşirea cu peste 60 km/h a limitei de viteză, circulaţia pe contrasens, trecerea nepermisă a căii ferate sau şofatul fără carnet sau cu carnet suspendat. În ceea ce primeşte amenzile, noul Cod Rutier prevede o amendă maximă de 16.000 de lei pentru administratorii de drumuri care nu îşi îndeplinesc atribuţiile şi o amendă maximă pentru şoferi de 9.600 lei. Primarul Radu Mazăre nu vede cu ochi buni aceste noi modificări. „Eu sunt împotriva înăspririi oricăror reguli. Cred că România, dacă vrea să facă ceva, trebuie să fie puţin altfel decât restul Europei, care merge în genunchi. Nu vreau reguli şi sancţiuni ca în Europa. Mie nu îmi place ceea ce fac cei de la MAI. Toţi în Europa sunt disperaţi, de la reguli financiare până la reguli de circulaţie rutieră. Toţi cei din alte ţări ale UE, când ajung în România, spun că la noi încă se poate trăi. Ar fi trebuit să profităm de aceste lucruri”, a declarat primarul Mazăre, la şedinţa de Consiliu Local de ieri.

DESCENTRALIZAREA, UN PROIECT NECESAR Nemulţumirile legate de modificările Codului Rutier au fost nenumărate, motiv pentru care, ieri, Guvernul a amânat adoptarea acestora printr-o Ordonanţă de Urgenţă. Printre nemulţumiţi se numără şi senatori şi deputaţi constănţeni din PSD. Dacă modificările Codului Rutier nu sunt pe placul social-democraţilor, proiectul descentralizării nu pare a le conveni liberalilor, care au criticat faptul că Poliţia Rutieră ar urma să treacă în subordinea autorităţilor locale. Primarul Radu Mazăre spune că descentralizarea dorită de Liviu Dragnea va aduce anumite instituţii mai aproape de cetăţeni, ceea ce va conduce la rezolvarea mai rapidă a unor probleme. „În momentul în care şeful respectivului serviciu se duce şi răspunde numai în faţa celor de la Bucureşti, cu siguranţă problemele nu se vor rezolva. Dacă, de exemplu, şeful Poliţiei Rutiere va fi numit de Consiliul Local şi vor fi probleme semnalate de cetăţeni sau de presă, oricând poate fi chemat pentru a răspunde în faţa consilierilor locali. Nu va mai putea să se ascundă şi să invoce tot felul de reguli venite de la Bucureşti. Este mult mai aproape de oameni. Tot ce este mai aproape de cetăţeni este mult mai funcţional şi, bineînţeles, mult mai uşor de corectat”, a spus Mazăre. El a continuat afirmând că, după trecerea Serviciului Poliţiei Rutiere şi a celui de Ordine Publică în subordinea autorităţii locale, va încerca, prin hotărâri ale Consiliului Local, să facă tot ce se poate pentru a reduce din restricţii. „De exemplu, în această vară, turiştii nu au mai fost opriţi din cinci în cinci metri de poliţişti ca să le pună fiola. Am pus pe şosea acele limitatoare de viteză şi totul a fost perfect în Mamaia”, a explicat Mazăre.



12