Deși arată bine, pot avea multe defecte. Cum verifici o maşină second-hand

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
66% dintre maşinile la mâna a doua scoase la vânzare în 2018 au avut cel puţin o daună

Deși arată bine, pot avea multe defecte. Cum verifici o maşină second-hand

Social 13 Februarie 2019 / 17:15 876 accesări

Multe dintre mașinile second-hand scoase la vânzare în România, după ce sunt aduse din țări precum Germania, Olanda, Austria, Belgia și Spania, arată foarte bine, deși au 10-15 ani vechime, dar sub tabla lustruită se ascund, de multe ori, defecte tehnice costisitoare. Peste 12% dintre mașinile verificate de InspectorAuto în 2018, la cererea clienților, au avut o daună serioasă care ar fi trebuit să le țină departe de drumurile publice, însă samsarii le-au reparat și le-au readus în circulație. Iată cum vă puteți alege o mașină second-hand, făcând câteva mici verificări împreună cu un mecanic. În urma verificărilor efectuate de specialiștii site-ului inspectorauto.ro în 2018 mai reiese că 66% dintre mașinile testate au avut cel puțin o daună. Ceea ce înseamnă o creștere față de 2017, când 60% dintre autoturisme fuseseră implicate într-un accident rutier. De mulți ani statisticile confirmă că românii preferă mașinile second-hand, în special datorită prețului scăzut, riscând totodată să se aleagă cu o rablă în care vor investi mii de euro pentru a o repara.

Valoarea totală de reparație a daunelor a fost, anul trecut, de 10,8 milioane de lei (aproximativ 2,3 milioane de euro). Un șofer român care și-a cumpărat o mașină la mâna a doua fără a o verifica a investit, apoi, în reparații, în medie, peste 15.000 de lei (3.200 de euro).

CUM VERIFICI O MAȘINĂ SECOND-HAND

Caroseria: dacă mașina este într-o stare bună, toate elementele caroseriei trebuie să se îmbine perfect. Eventualele deformări pe suprafața tablei indică locurile unde mașina a fost lovită. Găurile provocate de coroziune ar putea fi mascate sau astupate cu chit. Dacă a fost chituită bine, nu sunt probleme, dar daca nu, rugina ar putea să atace pe sub vopsea. Cu ajutorul magnetului plimbat de-a lungul caroseriei veți putea stabili zonele chituite și revopsite. Fiți neîncrezători în fața unei mașini strălucitoare, dacă ea are mulți ani de când a fost fabricată. Deschideți portierele, capota și portbagajul și comparați aspectul vopselei exterioare cu cea din interior, cu zonele ascunse. Dacă exteriorul este mai puțin mătuit, înseamnă că mașina a fost revopsită. Interiorul: dacă scaunul șoferului este prea uzat înseamnă că mașina a fost mult rulată.

Taguri articol


12