Despăgubiri RCA înainte de reparaţia maşinii

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Protest cu rezultate. CSA a cedat

Despăgubiri RCA înainte de reparaţia maşinii

Eveniment 23 Februarie 2010 / 00:00 1566 accesări

NEMULŢUMIŢI. Reprezentanţi ai service-urilor auto din întreaga ţară au participat, ieri, la Bucureşti, în faţa sediului central al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), la un miting de protest. Directorul Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean, a declarat că protestul a fost determinat de nenumăratele abuzuri sesizate Comisiei în ultima perioadă. „Am protestat pentru modificarea legislaţiei, dar şi pentru creşterea nejustificată a tarifelor RCA. Totodată, am cerut demisia întregii conduceri a CSA pentru că, până acum, nu a făcut nimic pentru a proteja cetăţenii asiguraţi”, a declarat Muntean. Din cauza întârzierilor la plată, susţine Muntean, un service din şase a dat faliment, în ultimul an. „Peste 70% din asigurători întârzie decontarea serviciilor, motiv pentru care service-urile sunt nevoite să se împrumute la bănci ca să acopere costurile cu reparaţiile. Întârzierea cu plăţile pentru decontarea serviciilor de reparaţie făcute în baza poliţelor RCA şi Casco sunt în medie de 100.000 euro pentru un service, în cazul ASSAI”, a estimat Muntean, adăugând că service-urile au de recuperat de la companiile de asigurări 300 de milioane de euro. Banii sunt viraţi cu întârziere şi, de multe ori, proprietarii maşinilor achită singuri reparaţiile, chiar dacă au poliţe...

BLOCATE ÎN SERVICE. Întârzierile la plată reprezintă şi principala problemă a service-urilor din Constanţa. Şeful service-ului Peugeot din Constanţa, Marius Bucium, a declarat că au avut cazuri de întârzieri la plată din partea societăţilor de asigurare chiar şi de un an. „Marea problemă a noastră este aceea că decontările nu se fac la timp. Deşi termenul stipulat de lege este cuprins între 15 şi 30 de zile, asigurătorii nu plătesc cu lunile pentru manoperă şi piese de schimb. De multe ori se justifică prin faptul că dosarul este la Bucureşti, la analizat. Acest lucru a devenit un laitmotiv pentru multe societăţi din Constanţa”, a spus Bucium. La rândul său, directorul Complexului Auto Kamsas, Cristian Bituleanu, a declarat că întârzierile cu plăţile pentru decontarea serviciilor de reparaţie le creează mari probleme, iar cei care au cel mai mult de suferit sunt clienţii. Bituleanu susţine că, pe lângă faptul că decontările nu se fac la timp, firmele de asigurări îndrumă clienţii să-şi repare maşinile cu piese second-hand, pentru a reduce cât mai mult costurile. „Ca să nu cheltuiască prea mult, le recomandă clienţilor să folosească piese la mâna a doua. Încearcă să realizeze economii pe spinarea clientului, în detrimentul calităţii, ceea ce nu este normal”, a afirmat Bituleanu.

LEGISLAŢIE MODIFICATĂ. În urma protestului membrilor ASSAI, CSA a decis ieri să modifice legislaţia, astfel că şoferii vor primi banii aferenţi despăgubirilor din poliţele RCA înainte de efectuarea reparaţiilor, nu după ce maşina a ieşit din service, ca în prezent, iar cuatumul compensaţiilor va fi stabilit de asigurători în funcţie de preţurile practicate de service-uri, nu în baza propriilor evaluări. Prin modificarea legislaţiei, CSA reduce de la 15, la 10 zile intervalul în care asigurătorul RCA are obligaţia de a efectua plata dosarelor de daună, după ce a fost depus ultimul document necesar stabilirii răspunderii şi cuantificării daunei. Modificările vor intra în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial. „Aceste modificări făcute de CSA ne-au demonstrat, încă o dată, că doar prin presiuni se pot face schimbări. Sperăm ca astfel de schimbări să se regăsească şi în conducerea CSA, prin demisia Angelei Toncescu”, a afirmat Muntean. Potrivit directorului ASSAI, mitingul de protest de ieri este debutul unei campanii care va continua luna viitoare şi la care se va alătura şi Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România.

Taguri articol


12