În ciclul „CNADNR face lucruri trăznite” se înscrie şi ultima ispravă a Companiei Naționale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, renumită pentru „tunurile“ date cu multă nonşalanţă. Cea mai recentă astfel de ispravă este licitaţia pentru deszăpezirea celor 100 km ai Autostrăzii București - Pitești cu 2.000.000 de euro, deși costul standard pentru întreţinerea curentă pe timp de iarnă este între 2.500 - 5.000 de euro/km (aşadar, maximum 500.000 de euro în total - n.r.). De ce pe ruta Bucureşti - Piteşti un km de autostradă costă de patru ori mai mult decât evaluarea ce a fost făcută de înşişi angajaţii CNADNR? La banii ăştia, oare licitaţia este deja strigată? Ce se poate face pe un (1) km de autostradă cu 20.000 de euro? La toate aceste întrebări legitime nu s-a găsit răspuns. În schimb, au explicat cum stau cu adevărat lucrurile, pentru sursazilei.ro, reprezentanții unor firme cu domeniul de activitate construcția și întreținerea drumurilor și autostrăzilor: „În ultimii ani, autostrada București - Pitești se închide dacă ninge abundent câteva ore. Aproape 2 milioane de euro sunt costurile cu deszăpezirea, ceea ce echivalează cu construcția a jumătate de kilometru de autostradă. Standardele de cost pentru întreţinerea curentă pe timp de iarnă a drumurilor variază în funcţie de tipul de drum, dar este între 2.500 şi 5.000 de euro pe kilometru. Firmele de deszăpezire sunt obligate să se ocupe de dotarea bazelor cu utilaje, asigurarea materialelor antiderapante, carburanţi și apărarea drumurilor sau autostrăzilor contra înzăpezirilor”.
Aşadar, specialiştii în domeniu explică foarte clar cum lucrările nu pot să depăşească 5.000 de euro/km. Poate CNADNR implementează un nou sistem de încălzire a asfaltului, montează pernă de aer şi face şi cafea? Rămâne ca în iarna ce se apropie să vedem rezultatele, căci la banii ăştia este clar că se vor îmbulzi contractorii.