Dezamăgire și lacrimi la evaluarea la matematică

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
”Problema de la subiectul III a fost imposibilă, de nerezolvat”

Dezamăgire și lacrimi la evaluarea la matematică

Social 26 Iunie 2014 / 00:00 825 accesări

Elevii claselor a VIII-a au încheiat ieri susținerea probelor de Evaluare Națională (EN) cu matematica, examen care le-a pus probleme serioase multor copii. Dacă subiectele de anul trecut de la EN și cele de la simularea din februarie au fost considerate ușoare și nu i-au pus în dificultate pe elevi, de această dată, calculele privind lungimea unui drum parcurs în trei zile, aria unui romb şi volumul unei cutii în formă de prismă dreaptă au fost printre problemele care le-au dat bătăi de cap absolvenţilor claselor a VIII-a. Cei câțiva părinți care își așteptau copiii în fața Școlii Gimnaziale nr. 7 ”Remus Opreanu”, din Constanța, erau convinși că subiectele vor fi ușoare, așa cum au fost și la simulare, testare la care elevii au obținut rezultate frumoase. ”La simulare, băiatul a luat 9,30 și a considerat subiectele ușoare. Și cele de anul trecut au fost destul de simple, așa că sperăm să obțină o notă chiar mai bună decât la simulare”, a povestit mama unui elev. Optimismul multora, însă, a fost tăiat atunci când au ieșit primii elevi din examen. ”Primul subiect a fost ușor, dar următoarele au fost foarte grele. Problema de la subiectul III, cea cu triunghiurile de pe un covor, a fost imposibilă, de nerezolvat”, a spus unul dintre elevi la ieșirea din școală. Nici următorii nu au ieșit mai entuziaști, pe fețele lor citindu-se dezamăgirea și neîncrederea. Unii chiar aveau lacrimi în ochi. Nu se așteptau la astfel de subiecte. ”Nu știu cât voi lua, oricum nu am știut să fac toate subiectele, așa că... sper să iau peste 8 ca să intru la un liceu bun”, a spus alt elev. De cealaltă parte, reprezentanții Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Constanța spun că subiectele au fost abordabile, bine echilibrate și în concordanță cu programa școlară. ”Elevii s-au obișnuit ca subiectele să fie mai ușoare decât la simulare. Au avut de lucru pe tot parcursul celor două ore. Elevii au trebuit să fie atenți la redactarea subiectului, să se gândească mai mult”, a precizat inspectorul școlar de specialitate pentru matematică din cadrul ISJ, prof. Daniela Bălănescu. Ea a adăugat că rezultatele bune de la simulare i-au relaxat pe elevi și aceștia poate nu au mai aprofundat suficient materia de studiu. Ca și la prima probă, peste 100 de elevi au decis să nu se prezinte la EN, examen care influențează în proporție de 75% admiterea la liceu. Astfel, din 5.694 de înscriși, doar 5.578 s-au prezentat ieri la școala la care au învățat, pentru a susține proba de matematică.

Taguri articol


12