Dezastrul din Educaţie, oficializat

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Consecinţele erei Funeriu ies la iveală

Dezastrul din Educaţie, oficializat

Eveniment 14 Noiembrie 2012 / 00:00 527 accesări

Pentru profesorii, elevii, părinţii şi majoritatea societăţii civile, faptul că Educaţia a fost adusă la sapă de lemn nu mai reprezintă o noutate. Acest lucru a fost confirmat, însă, şi de reprezentanţii Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP). Potrivit unui raport realizat de ARACIP, prin care au fost evaluate în anul şcolar anterior 1.023 de unităţi de învăţământ de nivel preuniversitar cu personalitate juridică acreditate, de stat şi private, din toate regiunile de dezvoltare ale României, 10% din unităţile de învăţământ cu personalitate juridică nu îndeplinesc standardele de acreditare, ca standarde minime de funcţionare. În Raportul privind starea calităţii în sistemul de învăţământ preuniversitar din România, unul din factorii responsabili de scăderea calităţii actului educaţional îl reprezintă calitatea personalului didactic. „Astfel, lipsa cadrelor didactice calificate, a celor titulare, precum şi lipsa abilităţilor privind activitatea de cercetare ştiinţifică constituie motivele cele mai importante de neîndeplinire a nivelului minim de calitate”, se spune în raport. Nici nu este de mirare, având în vedere că, în ultimii ani, profesorii bine pregătiţi au fost alungaţi din sistem de salariile reduse până la limita subzistenţei de Guvernul Boc, locul lor fiind luat de profesori care abia reuşeau să obţină note de trecere la concursul de titularizare. O altă concluzie a raportului este aceea că nivelul de calitate este mai scăzut cu aproximativ 10% în mediul rural decât în cel urban. Astfel, elevii din mediul rural au un acces mai redus la o educaţie de calitate, lucru asupra căruia sindicaliştii din Învăţământ au atras atenţia în repetate rânduri. „Putem concluziona că recenta restructurare a reţelei şcolare (prin diminuarea numărului de unităţi şcolare cu personalitate juridică) nu a dus la creşterea calităţii educaţiei. În consecinţă, şcolile cu structuri au nevoie de resurse suplimentare şi de sprijin, în continuare, pentru creşterea calităţii educaţiei oferite”, afirmă autorii raportul.



12