Dezbatere publică pe tema alegerii şcolii?

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...

Dezbatere publică pe tema alegerii şcolii?

Social 08 Martie 2012 / 00:00 304 accesări

Reprezentanţii Fundaţiei Soros România au solicitat Ministerului Educaţiei organizarea unei dezbateri publice reale pe tema alegerii şcolii de către părinţi şi discutarea alternativelor la criteriul geografic de alegere a unităţii de învăţământ potrivite pentru copii. „Continuând practica din ultimele decenii şi fără să ţină cont de unele dintre principiile noii Legi a Educaţiei, procedura de înscriere a copiilor în primul an de şcoală limitează alegerea părinţilor la şcolile aflate în imediata apropiere a domiciliului părinţilor”, se arată în Monitorul Politicilor Educaţionale, dat publicităţii, ieri, de reprezentanţii Fundaţiei Soros. Potrivit datelor Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa, până pe 16 martie are loc prima etapă a înscrierilor, în cadrul căreia părinţii pot depune dosarele la şcolile la care au fost arondaţi. Pe 19 martie, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ vor fi afişate liste cu numele copiilor înmatriculaţi în prima etapă. Dacă nu sunt mulţumiţi de unităţile de învăţământ în a căror circumscripţie se află şi vor să opteze pentru o altă şcoală, părinţii trebuie să aştepte a doua etapă a înscrierilor, care se desfăşoară în perioada 20-27 martie, pe locurile rămase libere după primul rând de înscrieri. Pentru copiii care nu au prins loc la şcoala dorită există şi a treia perioadă de înscrieri, în perioada 23-25 aprilie. În acest interval, dosarele celor care nu au mai găsit loc la unitatea spre care se orientaseră în a doua etapă (şi numărul acestora nu va fi mic, în condiţiile în care şcolile au un număr finit de locuri) vor putea fi depuse la şcoala la care au fost arondaţi iniţial. În ultima etapă (2-9 mai), copiii care nu au participat la etapele anterioare sau care nu s-au putut înscrie din diferite motive vor fi înmatriculaţi în funcţie de locurile rămase libere. „Deşi, teoretic, procesul de înscriere lasă un grad de libertate familiei, în practică, principalul criteriu rămâne proximitatea geografică. Din acest sistem lipseşte un mecanism de contestaţie pe care părinţii care au domiciliul în altă circumscripţie să-l poată folosi, în condiţiile în care directorii unităţilor de învăţământ vor selecta elevii nu doar după criterii sociale, ci şi după „criterii specifice şcolii”, care nu sunt definite clar”, au declarat reprezentanţii Fundaţiei Soros.



12