Artiştii de la malul mării, reuniţi în cadrul Filialei Uniunii Artiştilor Plastici (UAP) Constanţa I, şi-au obişnuit deja publicul cu organizarea unor ample expoziţii tematice, unele dintre ele menite să celebreze evenimente speciale de pe axa calendaristică a anului în curs. În acest context se înscrie şi expoziţia, vernisată, miercuri seară, la galeria „Ion Nicodim” din cadrul Pavilionului Expoziţional Mamaia, „Sacrul în artă” şi organizată cu susţinerea Consiliului Judeţean Constanţa şi a Fundaţiei Fantasio. Manifestarea şi-a propus să celebreze apropiatul praznic al Învierii Mântuitorului Iisus Hristos, subliniind toate etapele care preced celei mai mari minuni a creştinătăţii - Naşterea şi Sfintele Patimi. În acest context este impresionantă scena Răstignirii, de mari dimensiuni, redată plastic de Gheorghe Firică.
Vernisajul a avut loc după un scenariu inedit: apreciatul percuţionist constănţean Corneliu Stroe, care nu mai are nevoie de nicio prezentare, a deschis expoziţia bătând... toaca, obiect transformat plastic şi expus pe simeze. Din cadrul expoziţiei nu lipsesc icoanele, realizate după canoanele clasice, dar nici picturile realizate în tehnici artistice combinate, mozaic, sculptură în piatră, ceramică şi bronz şi instalaţie.
O prezenţă distinctă şi remarcată pe simeze este cea a Elenei Dinu. Tânăra artista, participantă la Tabăra Internaţională de Creaţie de la Dervent, şi-a găsit vocaţia artistică, lucrările sale fiind centrate pe dezbaterea ideii de creştinătate ortodoxă. Protagonişti ai acestui eveniment plastic sunt şi: Constantin Papadopol, Ana Maria Avram, Eusebio Spânu, Iuliana Radu, Marin Deaconu, Mihai Rotaru, Gelu Costea, Gheorghe Firică, Sânziana Romanescu, Angela Bocu, Mariana Constantinescu, Petre Lavrente, Gheorghe Constantin, Mircea Enache, Alexandru Isopescu şi Petre Grăjdeanu.
„Expoziţia „Sacrul în artă” s-a deschis în premieră la Constanţa, în sensul în care a fost catalogată ca primă ediţie a ceea ce urmează să se cheme Salonul de Artă Sacră a Filialei Constanţa I a UAP. Ideea aparţine artistului plastic Marin Deaconu, care este şi curatorul expoziţiei, reuşind să adune 17 autori. Nu este uşor să fii sincer cu tine atunci când este vorba despre o problemă de fond, nu de formă. De fond, în sensul în care a vorbi despre sacralitate şi despre legătura sa cu arta este, realmente, o problemă intimă a creatorului cu sine însuşi, aşa cum o problemă intimă este cea a relaţiei creatorului cu Divinitatea: este vorba despre credinţă, nu despre religii, deoarece credinţa este unică, iar religiile sunt nenumărate”, a subliniat criticul de artă Alice Dinculescu.