Dezertare, crimă pasională și coride la Sevilla

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
La Teatrul „Oleg Danovski”. Trăiri spaniole într-o operă franceză

Dezertare, crimă pasională și coride la Sevilla

Cultură 27 Martie 2016 / 23:25 1261 accesări

Răvăşitoarea poveste a frumoasei Carmen, ţiganca cu sânge clocotitor, lucrătoare într-o fabrică de ţigări, a fost prezentată, duminică seară, pe scena Teatrului Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”. „Carmen”, de Georges Bizet, i-a cucerit pe melomanii care au urmărit, mai bine de trei ore și jumătate (cu tot cu pauze), tulburătoarea poveste de dragoste dintre Carmencita și Don Jose, soldatul care dezertează și se face contrabandist pentru a câștiga inima nestatornicei fete.

În rolul titular, publicul a urmărit-o pe mezzosoprana Lucia Mihalache, prezentă pe scena tomitană pentru a treia oară în acest rol, la aproape şase luni de la debutul din 10 octombrie 2015. „Am avut noroc în această seară de parteneri cu foarte multă experienţă. Îi mulţumesc Cerului că mi-a dat posibilitatea să simt lumina din sufletul colegilor mei. Învăţ permanent de la ei. Cu smerenie şi bucurie ţin să mulţumesc publicului. Îmi place când primesc din partea lui căldură şi dragoste şi mă angajez să-i dăruiesc lumină. Duminică s-a încheiat o zi împlinită, în care am trăit bucuria picăturii conştiente care este parte din ocean”, a spus Lucia Mihalache, la finalul spectacolului.

CLIPE DE ADEVĂR Atât Don Jose, întruchipat de tenorul Răzvan Săraru, prezent mai tot timpul pe scenă, cât şi baritonul bucureștean Ștefan Ignat, în rolul toreadorului Escamillo, au impresionat prin joc scenic şi voce. „Acest rol înseamnă mult mai mult decât vreodată cuvintele pot exprima. Am încercat să aducem pe scenă niște clipe de adevăr, iar dacă am reuşit, meritul acesta este al publicului. Îi mulţumesc bunului Dumnezeu pentru toate câte mi-a dăruit pentru ca şi eu, la rândul meu, să pot dărui”, a spus tenorul Răzvan Săraru.

A impresionat în mod plăcut şi soprana japoneză Akiko Hayakawa, care a interpretat cu deosebită sensibilitate o Micaela inocentă şi jucăuşă în acelaşi timp, prestaţia sa emoţionantă fiind răsplătită cu aplauze la scenă deschisă.

S-au remarcat şi sopranele Mihaela Ionescu - Frasquita şi Magda Marcu - Mercedes, precum şi tenorii Liviu Iftene din Braşov şi Mădălin Băldău - Remendado, în special în formula de cvintet, completată de Lucia Mihalache. În rolul lui Zuniga a evoluat Laurenţiu Severin, iar Cristian Caragea a debutat în rolul lui Morales.

Spectacolul sub bagheta dirijorului Koichi Inoue din Japonia, în care şi corul a jucat un rol esenţial, a avut ritm și culoare, conferite atât de corul de copii, el însuşi o pată de culoare, cât şi de prezenţa artiştilor Companiei de Balet, care au susţinut ilustraţia coregrafică a operei, dar și de costumele viu colorate - creație a experimentatei scenografe constănțene Eugenia Tărăşescu-Jianu. Regia spectacolului este semnată de Răsvana Cernat.

Citește și:

Seri de martie cu „Giselle“ și „Carmen“

Tânăra pianistă Sabina Oprea, întâmpinată cu aplauze și flori la revenirea acasă

O operă germană, un dirijor italian și trei debuturi, la Teatrul „Oleg Danovski”

Vinerea „Flautului fermecat“, marcată de trei debuturi

„Elixirul dragostei”, remediu pentru proasta dispoziție

Revelion în martie cu valuri de... farse și șampanie

Mărțișoare coregrafice, între clasic și contemporan

Violoncelistul Ghiorghiţă Tănase şi-a încheiat, vineri, cariera solistică



12