“Dezgroparea oamenilor din nămeţi, o exigenţă mult prea mare”?!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
Mentalitate băsesciană:

“Dezgroparea oamenilor din nămeţi, o exigenţă mult prea mare”?!

Eveniment 14 Februarie 2012 / 00:00 1011 accesări

La doar câteva ore de la intrarea în vigoare, noul cod portocaliu de ninsori abundente şi viscol a făcut deja ravagii în majoritatea judeţelor menţionate în avertizarea Administraţiei Naţionale de Meteorologie. Ieri, sute de mii de români erau izolaţi, peste 15.000 de persoane nu aveau energie electrică şi mii de şcoli erau închise. Evident, autorităţile centrale au fost luate, din nou, prin surprindere de căderile de zăpadă. Altfel nu se explică motivele pentru care sute de trenuri au fost anulate iar zeci de drumuri au fost închise.

DRUMURI ÎNCHISE, TRENURI ANULATE Potrivit reprezentanţilor Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, ieri au fost închise şapte linii de cale ferată, fiind anulate 330 de trenuri din cele peste 1.900 de garnituri deţinute, în total, de companie. Şi judeţul Constanţa este afectat de decizia luată de conducerea de la Bucureşti a CFR SA, toate trenurile care plecau spre alte judeţe fiind anulate. Conducerea CFR Călători a decis să nu mai vândă, în perioada 13 - 15 februarie, bilete de călătorie cu anticipaţie în zonele afectate de atenţionarea cod portocaliu, iar călătorii ale căror trenuri înregistrează întârzieri vor primi integral contravaloarea biletelor pentru distanţa neefectuată. La fel de prost se stă şi la capitolul drumuri naţionale, situaţia devenind deja tradiţie ca, după prima ninsoare serioasă, să nu se mai poată circula decât până la limita judeţului. Ca de obicei, Autostrada Soarelui (A2) a fost închisă. „Din judeţul Constanţa se poate circula doar spre Tulcea. Spre Bucureşti nu se poate circula, fiind închise drumurile naţionale de la nivelul judeţelor Ialomiţa şi Călăraşi. La nivelul judeţului Constanţa nu avem drumuri naţionale închise”, au declarat reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (aflată în subordinea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România). La nivel naţional au fost închise, aseară, 46 de drumuri naţionale. Singura cale de-a pleca din Constanţa a rămas Aeroportul Internaţional „Mihail Kogălniceanu” (AIMK) Constanţa, care, potrivit reprezentanţilor AIMK, este „deschis şi operabil”. Din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, ieri, o aeronavă Air France care trebuia să ajungă la Bucureşti a fost nevoită să aterizeze pe AIMK până la îmbunătăţirea condiţiilor meteo pe Otopeni.

NU ESTE STARE DE URGENŢĂ? Reprezentanţii SC RAJA SA Constanţa au anunţat că, ieri, din cauza unor avarii Enel, staţiile de pompare care alimentau cu apă potabilă mai multe localităţi constănţene nu au mai putut funcţiona: „Din acest motiv, mai mulţi abonaţi au rămas fără apă potabilă. Au fost afectaţi, printre alţii, locuitorii din Moşneni, Dulceşti, Chirnogeni, Pecineaga, Topraisar şi Osmancea”. Nici şcolile şi liceele constănţene nu au scăpat de problemele cauzate de vreme. Două unităţi de învăţământ şi-au suspendat, ieri, activitatea, potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Constanţa. În ciuda tabloului sumbru al României acoperită de zăpezi, preşedintele Traian Băsescu a declarat că nu se impune decretarea stării de urgenţă pentru zonele afectate. „Nici Constituţia, nici legea nu se referă la o situaţie de viscol care afectează parţial teritoriul ţării şi nici la situaţii de iarnă (pentru declararea stării de urgenţă – n.r.)”, a declarat Băsescu. Dacă pentru şeful statului zeci de localităţi izolate, sute de mii de oameni îngropaţi sub zăpadă, sute de trenuri anulate şi zeci de drumuri naţionale închise reprezintă doar un viscol sau o situaţie de iarnă obişnuită, atunci este de înţeles de ce nici autorităţile centrale nu-şi dau interesul pentru gestionarea situaţiei. Deşi, potrivit preşedintelui, situaţia nu este atât de disperată precum am fi crezut, Băsescu a declarat că autorităţile româneşti nu sunt dotate pentru a face faţă unei ierni grele (!?). Oare de ce?



12