Profesorii care au realizat, pe portalul www.didactic.ro, un sondaj de opinie privind corigenţele elevilor, au ajuns la concluzia că principalele cauze ale nereuşitelor acestora sînt dezinteresul elevilor pentur carte şi lipsa de comunicare dintre elevi, profesori şi părinţi. Astfel, dintre cele 1.000 de cadre didactice din toată ţara şi din toate domeniile de specializare, care au participat la sondajul online, la întrebarea „În opinia dumneavoastră, care este principala cauză a corigenţelor şcolare din acest an?”, 49% au declarat că principala cauză o reprezintă „dezinteresul elevilor”. Peste 22% din profesori au răspuns că de vină este „dezinteresul părinţilor”, iar 10,6% au precizat că este vorba de absenteism. Doar 6% din repondenţi au declarat că de vină este „conservatorismul cadrelor didactice şi dezinteresul acestora”. 4,5% au spus că de vină este „plecarea din ţară a părinţilor elevilor”. La întrebarea legată de prevenirea unor astfel de situaţii pe viitor, aprox. 27,7% din profesori au declarat că ar fi benefică o colaborare mai bună între profesori, părinţi şi elevi. Aproape 23,1% consideră că sînt necesare reforme şi schimbări în sistemul educaţional, iar 15,7% sînt de părere că trebuie stimulat interesul părinţilor pentru educarea copiilor. 15,1% din profesori susţin că este nevoie de oferte mai tentante de muncă pentru absolvenţii şcolilor româneşti, pentru a stimula fiecare elev. Doar 11,3% au apreciat că este necesară introducerea în şcoli a unui specialist sau psiholog, care să consilieze elevii.
În ultimii patru ani, portalul Didactic.ro a devenit „cancelaria online” a profesorilor din România, comunitatea virtuală avînd înscrişi aproape 30.000 de membri. Începînd cu anul 2003, aceştia au publicat un total de aproape 40.000 de materiale didactice de interes imediat şi, începînd cu luna decembrie 2006, au intervenit în publicarea a 309 de pagini dedicate şcolilor şi altor instituţii de învăţămînt. Media înregistrată a vizitatorilor, pe lună, este de aprox. 300.000. La nivel naţional, în anul şcolar 2005/2006, aproape 140.000 de elevi au rămas corigenţi.