În cadrul Universităţii Maritime Constanţa (UMC) se desfăşoară, începând din 2009, proiectul „Product Lifecycle Management (PLM) – Adaptor”, ce are ca scop principal creşterea aptitudinilor de muncă pentru 100 de studenţi din cadrul instituţiei de învăţământ superior constănţene. Potrivit calendarului de desfăşurare, proiectul se derulează în trei module, după cum urmează: Modul 1(Concepţia şi proiectarea produselor) în semestrul II al anului universitar 2009-2010 (deja desfăşurat); Modul 2 (Simularea şi analiza folosind prototipul virtual) în semestrul I al anului universitar 2010-2011; Modul 3 (Realizarea fabricaţiei digitale a produselor folosind prototipul virtual) în semestrul II al anului universitar 2010-2011 şi Modul 4 (Integrarea etapelor de dezvoltare, colaborarea în întreprinderea virtuală şi managementul documentaţiei tehnice despre produs) în semestrul I al anului universitar 2011-2012. PLM-Adaptor se desfăşoară pe durata a 31 luni, din 2009 până în 2012, şi este implementat de societatea ADA Computers Bucureşti, împreună cu şapte parteneri (reprezentaţi ai instituţiilor de învăţământ superior tehnic din ţară), printre care se numără şi UMC. Proiectul PLM-Adaptor susţine dezvoltarea resurselor umane printr-o investiţie de 2,4 milioane euro cofinanţată din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013.