Din 36 de milioane de apeluri efectuate la 112, peste 90% au fost false!

Nu ai găsit subiectul dorit?
Foloseşte căutarea ...
În 2007

Din 36 de milioane de apeluri efectuate la 112, peste 90% au fost false!

Eveniment 17 Septembrie 2008 / 00:00 473 accesări

Proiectul privind mesajele de avertizare pentru reducerea apelurilor false către numărul unic de apeluri de urgenţă 112 va fi lansat la mijlocul lunii octombrie, a anunţat, ieri, Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei (MCTI). „Vom implementa un program pilot pentru lansarea de SMS-uri de avertizare tuturor celor care apelează abuziv serviciul 112. Acest proiect va funcţiona trei luni după care vom efectua o analiză exactă a zonelor de unde provin cele mai multe apeluri false şi în ce procente au fost reduse aceste apeluri”, a precizat ministrul MCTI, Karoly Borbely. Din datele furnizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, din cele 36 de milioane de apeluri efectuate la 112 în 2007, peste 90% (33 de milioane) au fost false! Pentru implementarea acestui proiect de avertizare prin SMS-uri, MCTI a format un grup de lucru împreună cu toţi operatorii mobili, şi alte instituţii implicate, ANRCTI şi STS, care se va reuni începînd cu 1 octombrie. „Mai avem nevoie de o reglementare din partea ANRCTI prin care aceste SMS-uri să nu fie taxate”, a mai menţionat şeful MCTI. Metoda „bombardamentului” cu SMS-uri către cei care apelează abuziv serviciul 112 a fost practicată cu succes în unele ţări ale UE şi presupune, în primă fază, trimiterea unui număr de 50 de SMS-uri pe zi persoanelor care efectuează un apel fals la 112, „bombardamentul” ajungînd şi pînă la la 500 de SMS-uri zilnic. Procedura s-ar putea aplica de la 5 apeluri false consecutive efectuate la 112. Ministrul comunicaţiilor a precizat recent că imposibilitatea de a utiliza telefonul din cauza numărului mare de SMS-uri primite i-ar putea descuraja pe cei care apelează fals numărul unic de apeluri e urgenţă. Alte variate luate în calcul de MCTI pentru reducerea apelurilor false sînt cele legate de blocarea cartelei SIM pentru un anumit interval de timp sau chiar permanent, mai ales că în scut timp va putea fi localizat apelantul şi de pe telefoanele mobile. Mai precis, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 (SNUAU) va face posibilă, pînă la finele lunii noiembrie, localizarea apelurilor efectuate de pe telefoane mobile din toate reţelele operatorilor de profil. „Testele efectuate astăzi (marţi - n.r.) arată că soluţia aleasă va permite localizarea apelurile către sistemul 112 efectuate din reţelele de telefonie mobilă. Termenul impus de Comisia Europeană, respectiv luna noiembrie, va fi respectat”, a mai afirmat Borbely, adăugînd că soluţia tehnică de localizare va elimina şi apelurile false către SNUAU, care se ridică, anual, la 36 de milioane dintr-un total de 39 de milioane. De asemenea, Borbely a menţionat că localizarea unui apel dintr-o reţea de telefonie mobilă va fi posibilă doar pe durata convorbirii. “După ce apelantul a încheiat convorbirea, localizarea nu mai este posibilă”, a spus ministrul Comunicaţiilor. La începutul lunii iulie, companiile Romtelecom şi HP România au fost selectate să furnizeze soluţii de captare şi localizare a apelurilor de urgenţă efectuate de pe telefoane mobile la numărul 112, valoarea celor două contracte urmînd să se încadreze în limita a 11 milioane de lei. Soluţiile tehnice furnizate de Romtelecom şi HP România au fost testate tehnic, ieri, la sediul administratorului SNUAU, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale , iar pînă la finele lunii noiembrie vor deveni complet funcţionale. Legislaţia UE în materie de telecomunicaţii impune statelor membre să se asigure că serviciile de urgenţă sînt accesibile gratuit, formînd numărul de urgenţă unic european 112.

Taguri articol


12