Ne spunea profesorul de Română din gimnaziu că gradul de civilizație a unui popor se măsoară prin cantitatea de săpun consumată. Și uite că, după decenii bune, începem să ne civilizăm și noi, iar vânzările de produse de îngrijire personală au crescut cu 14%, în prima jumătate a anului, față de același interval din 2017. De asemenea, românii au cumpărat cu 10% mai multe produse pentru curățenia locuinței. E firesc. Odată ce te speli mai des, parcă nu-ți vine să mai stai într-o cameră jegoasă. Felicitări! Suntem pe drumul cel bun.
Piaţa bunurilor de larg consum a înregistrat, în prima jumătate a acestui an, un salt cu 8,4%, în comparaţie cu perioada similară din 2017, creşterea venind în egală măsură din inflaţie (+4%), dublă faţă de prima jumătate a anului trecut, conform Eurostat, cât şi din intensificarea volumelor cumpărate, conform unui studiu al GfK Consumer Panel - „Din perspectiva comportamentului de cumpărare, familiile din România au achiziţionat mai des bunuri de larg consum pentru acasă şi au plătit cu aproape 5% mai mult la o vizită în magazin. În primele şase luni, o familie a cheltuit în medie 3.500 lei pentru bunurile de folosinţă curentă, cu 270 lei mai mult decât în primele şase luni ale anului trecut“. De asemenea, românii au fost mai atenţi cu îngrijirea personală şi cea a casei. Produsele de îngrijire personală au fost cumpărate mai des şi au înregistrat cea mai importantă creştere în prima jumătate a anului (+14%, în valoare). Şi produsele pentru îngrijirea locuinţei au înregistrat o creştere cu două cifre (+10%), influenţate de coşuri mai mari achiziţionate la o tură de cumpărături. Alimentele (inclusiv cele proaspete) au avut o evoluţie în linie cu media pieţei (de aproximativ 9%), în timp ce segmentul de băuturi a crescut într-un ritm mai redus (+6%). Comerţul modern a câştigat în continuare teren în faţa celui tradiţional. În prima jumătate a anului, românii au lăsat aici mai mult de 60% dintre cheltuielile lor pentru bunuri de larg consum. Dintre magazine, cele mai dinamice din perspectiva creşterii cotei de piaţă au fost supermarketurile, urmate de magazinele de tip discount şi de cele de proximitate. Hipermarketurile rămân în continuare cel mai important canal din perspectiva cotei de piaţă, dar sunt afectate de evoluţia pozitivă a celorlalte tipuri de formate de retail, conchid cei de la GfK.